Här har jag vattnat och vårdat

mysko

Trådstartare
mina vindruvor hela våren o sommaren och nu är allt förstört :crazy:
Hela växthuset är invaderar av getingar och jag pratar inte ett fåtal utan hundratal :crazy:
Om jag tar ut aniticimex och de sprutar kan man äta vindruvorna efter det?
Är allt förstört?

Mina tomatplantor som står längst in behöver vatten men jag tar mig itne in dit så dessa kommer oxå att bli förstörda :cry:

Snacka om att det är getingår i år och det är väl för att det är så mycket frukt.

Getingar i all ära men i mitt växthus vill jag inte ha dom!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Här har jag vatnnat och vårdat

Går dom inte att locka ut därifrån de små sattygen? Rulla dig i honung och spring framför dom? :devil: nä det var nog ingen bra idé :rofl: men nått sätt borde det ju gå. Om dom har ett bo där kanske det går att utrota bara det? Eller så får du köpa en bi-dräkt och använda då du ska in i växthuset :idea:

/fili kunde inte låta bli att komma med dumma förslag :)

:rofl: bättre än inga förslag alls :bow:
MEN tror inte jag utövar dessa :angel:

Har pratat med Anticimex nu och dom kan endast utrota boet och då gäller det att hitta det :crazy:

Blir så frustrerad över att se mina vindruvor bli uppätna och tomaterna dö.
Får väl sätta mig utanför v-huset i morgon bitti och kolla varifrån getingarna kommer och slänga på nät på huset i kväll när dom jäklarna somnat.

Ställ ut en diskbalja m öl - sisådär 10 cm djupt. Många getingar drunknar då.

:banana: ska handla öl i morgon :devil:
Har varit ute i v-huset men getingarna verkar inte flyga till något bo för de är kvar och mumsar på druvorna i mörkret :mad:

Tack för tipset :bow:

Mina tomatplantor som står längst in behöver vatten men jag tar mig itne in dit så dessa kommer oxå att bli förstörda :cry:

Jag antar att du toppat tomatplantorna för ett tag sedan,
dessutom behöver du inte vattna dem mer, det slutar man med vid den här tiden.

:eek: vadå sluta vattna? det sitter ju tomater på plantorna som behöver vatten.
Toppat nej.

Nu har jag varit inne i v-huset och slagits med ett par getingar som inte hunnit hem innan mörkret + en massa tvetjärtar :crazy:
Jag fick väl ihop 8L druvor innan jag gav upp - bålgetingar drogs till ficklampan och dom är inte så roliga.

Ta pet-flaskor o skär av översta delen. Sätt den inåt i flaskan som en tratt o tejpa igen. Häll i söt saft, öl, läsk eller liknande o häng upp där inne. I morgon kan du skörda liken :devil: De kryper in, men kommer inte ut igen :devil:

:bow: ska genast förbereda detta inför morgondagens getingjakt :banana:
kommer att fylla dom även med öl :devil: vill att dom får en rejäl baksmälla :angel:
flaskor med saft o öl!!!!

Eller ännu värre= det gamar äter :crazy:

Satte ut flaskor med saft i efm och några getingar har hamnat i dom :banana: Stängde nu takluckan och hoppas att de blir så förvirrade att dom ger upp :devil:
Dom äter upp mina äpplen - plommon och nu druvorna :mad:

Stackare, ja i år är de för djävliga. Såg i någon tidning någon form av bur som man agnar med sötsaker. Sedan lägger man helt enkelt ned buren i frysen och så är man av med de små asen.:devil::devil::devil:

Ja jag brukar tycka att getingarna ska få leva för de gör trots allt nytta oxå MEN i år är de alldeles för många :crazy:

Nu har jag iaf lärt mig att dessa odjur hittar mina druvor så till nästa sommar ska jag barrikera så de INTE kommer åt dom :devil:

Ser mina röda tomater längst in - vill dock inte gå in när det är mörkt för det finns spindlar och tvetjärtar och bålgeingar.
När jag stängde luckan fick jag en spindel i håret och såg den då jag sitter här vid datorn :crazy: Brrrrrrrrrrrr

Du kan ju peta ner en delad druva oxå, eftersom det är dessa läckerheter de är ute efter. Då kanske du får ännu fler i fällorna :)

Sv: Här har jag vattnat och vårdat

*KL*

Håller med om att getingarna inte är så trevliga! :eek:

Vi har bålgeting bo i en av våra skorstenar som inte används... det enda vi har som stopp är en plastpåse i skorstenen och en del lyckas ta sig i mellan. De kommer direkt in i tv rummet!!! :eek::eek: och pappa tycker inte det gör något, för han tycker de är häftiga djur och att bålgetingar är fredligare än andra men de är jättestora och äckliga!!!:devil::mad:

Sv: Här har jag vattnat och vårdat

Lite mindre I v-huset men desto fler arga bin utanför så jag har inte kunnat gå i närheten idag :mad:
Såg flaskorna inne från ganska långt håll och jag såg att det fanns getingar däri :banana:

Jag ska ta på mig pannlampa och en stol under armen och silvertejp - nu ska jag blockera alla vägar in :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka