kicki71
Trådstartare
Kvällspromenaden igår, min hund -en papillon kille, blev mer eller mindre "överkörd" av en halvårsgammal gråhundsvalp.
Tog ett tag i mörkret innan man fick rätt på hundarna och jag promenerade hem.
Väl hemma blir min hund snabbt dålig, flåsar och vill bara gå och gömma sig. Går igenom honom minutiöst, men kan inte hitta nått fel.
Ringer jouren kl 01 på natten som är 12 mil bort.
Hunden är något bättre då, och sover till och från normalt.
Dom tycker jag kan avvakta då han blivit bättre, men ska absolut komma om nått försämras.
Kan väl säga att jag sovit med skor på och bilnycklar i handen i natt.....
Ringer stationen hemma, det första jag gör på morgonen.
Nu är han nästan som vanligt, fast ändå inte.
Är lite loj och ligger och vilar.
Får ett journr direkt till våran veterinär på stationen och det är bara att ringa om förändring sker.
Just nu då han ligger å vilar, så då får jag väl vänta och se.
Vad kan man säga... vad jag gillar folk som har koll på sina hundar, ni andra...ha f...n inte lös dom!!!!!(f´låt uttrycket men jag är arg och rädd när min hund inte mår bra)
Tog ett tag i mörkret innan man fick rätt på hundarna och jag promenerade hem.
Väl hemma blir min hund snabbt dålig, flåsar och vill bara gå och gömma sig. Går igenom honom minutiöst, men kan inte hitta nått fel.
Ringer jouren kl 01 på natten som är 12 mil bort.
Hunden är något bättre då, och sover till och från normalt.
Dom tycker jag kan avvakta då han blivit bättre, men ska absolut komma om nått försämras.
Kan väl säga att jag sovit med skor på och bilnycklar i handen i natt.....
Ringer stationen hemma, det första jag gör på morgonen.
Nu är han nästan som vanligt, fast ändå inte.
Är lite loj och ligger och vilar.
Får ett journr direkt till våran veterinär på stationen och det är bara att ringa om förändring sker.
Just nu då han ligger å vilar, så då får jag väl vänta och se.
Vad kan man säga... vad jag gillar folk som har koll på sina hundar, ni andra...ha f...n inte lös dom!!!!!(f´låt uttrycket men jag är arg och rädd när min hund inte mår bra)