Har han krockat??

kicki71

Trådstartare
Kvällspromenaden igår, min hund -en papillon kille, blev mer eller mindre "överkörd" av en halvårsgammal gråhundsvalp.
Tog ett tag i mörkret innan man fick rätt på hundarna och jag promenerade hem.
Väl hemma blir min hund snabbt dålig, flåsar och vill bara gå och gömma sig. Går igenom honom minutiöst, men kan inte hitta nått fel.
Ringer jouren kl 01 på natten som är 12 mil bort.
Hunden är något bättre då, och sover till och från normalt.
Dom tycker jag kan avvakta då han blivit bättre, men ska absolut komma om nått försämras.
Kan väl säga att jag sovit med skor på och bilnycklar i handen i natt.....
Ringer stationen hemma, det första jag gör på morgonen.
Nu är han nästan som vanligt, fast ändå inte.
Är lite loj och ligger och vilar.
Får ett journr direkt till våran veterinär på stationen och det är bara att ringa om förändring sker.
Just nu då han ligger å vilar, så då får jag väl vänta och se.

Vad kan man säga... vad jag gillar folk som har koll på sina hundar, ni andra...ha f...n inte lös dom!!!!!(f´låt uttrycket men jag är arg och rädd när min hund inte mår bra)

Sv: Har han krockat??

Han kanske blev chockad och att det var chocken som visade sig när ni kommit hem?

Kan så vara, bara han blir bra, jag vill ha min lilla vildbassare tillbaka.

Hur går det med din hund?

Och som någon sa det kan ju vara chocken som visade sig.

Vi har nu varit på en kort kissrunda och han var ganska pigg och glad, men så fort vi kommer in så går han och sover. Men nu vill han iallafll inte till att gömma sig utan han verkar trött helt enkelt. Lite som man kanske är vid hjärnskakning....Det går åt rätt håll iaf.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 142
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 655
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 264
Senast: Marty
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka