Susan
Trådstartare
Men Ingela har fel................
Rollkur eller hyperflexion som den nu kallas användes först av Isabell Werth och Nicole Uphof redan för 20 år sedan, och döptes då i debatten till Rollkur.
Vad Sjef och Anky kallar det vet jag inte. Men den korrekta benämningen är numer hyperflexion och är en utspridd metod i Holland, med mer eller mindre hyper - hyper.
En och annan tysk rider också hyperflexion.
Bara som en information - detta är ingen tråd
för ytterligare information sök med hjälp av "sök i forum" funktionen.
Vill man uttrycka sin åsikt lägg till i den tråd ni tycker passar.
(Måste bara busa lite med dig Ingela H....)
Tog mig friheten att ändra endast rubriken, som var "Detta är ingen tråd", för jag tyckte att det BLEV en väldigt bra tråd./IngelaH, moderator
. Det finns HUNDRATALS trådar om Rollkur och det är konstigt, då det tydligen bara finns en enda person i världshistorien som använder sig av denna ridning.
Rollkur eller hyperflexion som den nu kallas användes först av Isabell Werth och Nicole Uphof redan för 20 år sedan, och döptes då i debatten till Rollkur.
Vad Sjef och Anky kallar det vet jag inte. Men den korrekta benämningen är numer hyperflexion och är en utspridd metod i Holland, med mer eller mindre hyper - hyper.
En och annan tysk rider också hyperflexion.
Bara som en information - detta är ingen tråd
för ytterligare information sök med hjälp av "sök i forum" funktionen.
Vill man uttrycka sin åsikt lägg till i den tråd ni tycker passar.
(Måste bara busa lite med dig Ingela H....)
Tog mig friheten att ändra endast rubriken, som var "Detta är ingen tråd", för jag tyckte att det BLEV en väldigt bra tråd./IngelaH, moderator
Senast ändrad av en moderator: