har fått svaren på Biopsin...

pippilotta

Trådstartare
.....och det visade sig att min hund inte hade några kvalster eller svampangrepp i huden :D , men ändå fortsätter han att klia sig och pälsen "tussar" sig fortfarande.

Har tagit prov på allergi och får svar nästa vecka om det kan vara det.

Fick rådet att bada honom varannan dag i Maliseb och hitills har det lindrat klådan, men han "tussar" sig som sagt fortfarande.

Hittar dom inget på proverna så vet jag inte vad jag gör för något är fel, men vad?????

Får väl i så fall som sista utväg vända mig till en "hundpratare" och se om hon/han kan hjälpa mig.

Vet att dom INTE är veterinärer, men kan kanske få hjälp med vad som är fel på min hund så jag kan be veterinären att söka på just det stället.

Vet egentligen inte vad jag vill med detta, men kände att jag måste skriva av mig min oroa och det brukar alltid finnas någon klok bukefalist som kanske kan ge råd :angel:

Sv: har fått svaren på Biopsin...

Han äter Nutra Nuggets lamm och ris och har gjort det i flera månader och inte reagerat tidigare av det fodret.

Även om den inte har reagerat på det tidigare så skulle jag prova ett annat foder.

Känner en tjej som har en lite pitbull kille. Han har haft problem hela livet (ca. 8 månader idag) med eksem och att han kliar sig.
De har tagit massor av prover, provat olika foder (går bra ett tag men sen måste de byta igen), olika mediciner men inget hjälper.

De har nu fått en sista medicin att prova och om den inte hjälper så ska de ta bort honom.
Det vetrinärerna tror är att han faktiskt kan vara allergisk mot sig själv.

Men prova byt foder igen.

Du kan ju iaf prova att byta foder. För att utesluta.

Spannmål i foder kan ge hudbesvär, en grannhund till mig bytte och kliandet försvann.

'Orijen' t.ex. innehåller varken majs, ris, vete, korn, råg eller havre.

Har själv en allergi hund och vi hade efter många om och men hittat ett foder som han kunde äta utan att bli jättedålig. Efter 4 år kom klåda och kliandet tillbaka i en omfattning som liknade den när han var liten dessutom mitt i vintern då han brukar vara som bäst med allergin. Jo då han hade utvecklat allergi även mot fisk och skaldjur, vilket det fodret var baserat på. Så prova med att byta foder titta så att fodret inte har alltför högt proteinvärde, vilket kan ge problem för känsliga hundar.

Jo, jag tänkte byta foder, men vet inte riktigt till vad, funderar på färskfoder , men vad kostar det och blandar man ut det med något eller ger man det som det är???

Vilket är i så fall bäst....Bravo eller klass?

färskfoder är inte (mycket i alla fall) dyrare än torrfoder. problemet är att det krävs plats i frysen, men det kanske du har? googla på färskfoder och läs dig fram till ett foder som finns tillgängligt och som verkar passa din hund.

Både Bravo och Klass innehåller vete, vilket kan orsaka foredalergi.

Min vovve började fisa och blev lös av Klass.

Bravo har ett foder för allergi, det innehåller förkokt korn och potatisfibrer. Läs på deras hemsida om det finns något som passar er. Vår hund äter Bravo och han är bra i magen och väldigt fin och "mjuk" i pälsen.

Lycka till

Ett tips är att kolla sköldkörtelvärden, underfunktion
i sköldkörteln är ganska vanligt hos hundar och det
kan ge hud och pälsproblem. Det gjorde det på min
ena hund.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 801
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 138
Senast: Tjholahopp
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 006
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka