Har ett litet problem!!

Ida_79

Trådstartare
när jag ska sakta av min pålle från galopp till trav,precis i avsaktningen så slänger han iväg dom 2 första stegen i trav,riktigt höga knälyft.. Det är lite svårt o sitta bra isadeln när han gör så!! Han går kvar på tygeln i avsaktningarna.. Lite jobbigt när han gör så.. Är det ngn som har ngt bra förslag på vad jag kan träna på så det blir bättre?
 
Sv: Har ett litet problem!!

tror de e så att han inte orkar bära sig riktigt å då blir de lätt så min häst gör likadant. fast börjar bli mycke bättre nu.. Fick ett tips från en tränare att galoppera in på en stor volt å så driva han in i traven. alltså rid på volt i form , driv in baken men öka inte farten gärna sänka farten lite lite lite i taget å tillslut när ja känner att han e samlad å går i en lung fin galopp saktar ja av till trav samtidigt som ja driver på så han får me sig bakbenen in i traven .. väldigt svårt att förklara men de funkar super för oss.. hoppas du fattar hur ja menar ..
 
Sv: Har ett litet problem!!

sakta ner galoppen men bryt inte av förrns det går riktigt långsamt så blir det inte så "ryckigt" avbrott eller hur man ska förklara.
det kan ju vara så att den inte orkar bära sig i kort galopp och då blir den först kanske lite lång och sedan slängtrav vid avbrottet istället..men det är bara att jobba på..:D
 
Sv: Har ett litet problem!!

allt är självklart beroende på ålder och utbildnings nivå på ekipaget.

men rid som fan. sitt djupt i sadeln och sakta av med sätet. träna på enkla byten.
jag hade nog även provat att ha hästen ställd och/eller lite böjd. tänkt kanske öppna eller sluta...
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 393
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 379
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp