Har era klubbar cafe-verksamhet?

cewe

Trådstartare
Ryttarföreningen på ridskolan jag är rider på tänker dra igång café på kvällarna. Intresset för att ha cafet öppet är stort men att hjälpa till litet. :(
Nu undrar jag hur andra ridklubbar har löst problemet?
Kan man begära att ridgrupperna delar på ansvaret?
Vore glad för snabbt svar :bow:

Sv: Har era klubbar cafe-verksamhet?

Nu vet jag inte hur det brukar fungera men en cafe grupp kanske vore bra som har huvudansvar för inköp osv. Sen tror jag att det är svårt att kräva ridgrupperna på att de ska jobba, men kanske skötare, personer som ofta är i stallet, föräldarar brukar vara en stor tillgång om inkomsterna går tillbaka till eleverna, dvs alla elever och inte bara en utvald grupp.

hej
på våran ridskola har vi en grupp som kallar sig "vuxna i stallet" och de har han om cafeterian och står även i stallet vissa tider o hjälper till med sadling mm..
har funkat bra för oss iaf.
pengarna som vi har fått in har tex. gått till familjedag, sadlar mm

Här är det en trivselkommite som har hand om cafeterian. Det är sen ett schema över vem som ska stå där osv.

Vi har en "cafe-grupp" dvs jag och en kompis till mig. Vi har tänkt att hålla i inköp av stapelvaror, läsk godis kakor och sånt. Även ost och skinka som går att frysa. Vi ser även till att handla till tävlingar. Sen har vi tänkt att den som står i cafet köper in färskvaror som bröd och mjölk och grönsaker till mackorna.
Tänkte göra ett nytt försök och sätta upp en affich i A3 och söka frivilliga, det går nog jättebra :D
Tack för alla förslag kom gärna med fler :bow:

Jag tycker gott att elever och andra medlemmar kan hjälpa till. Att man t.ex. är två eller tre personer per kväll som ansvarar för det hela (t.ex. brer mackor, tar hand om betalning, disk m.m.) allt efter ett rullande schema, och ni behöver ju inte ha det öppet varenda kväll utan endast de dagar som det är mycket folk i stallet, t.ex. när det är lektioner.

Är det t.ex. 120 ridande elever i veckan, och man är tre per kväll så blir det ju bara var 40:e dag som caféet är öppet som man ska vara där. Det är väl en ideel verksamhet med och då kan elever/medlemmar gott hjälpa till. Kan man inte så är det ju bara att byta dag med någon annan (t.ex. om man har lektion den kvällen). Ni kan ju även sätta upp en almanacka så får man skriva på sig då man kan, men att man t.ex. måste hjälpa till typ var fjärde vecka eller nåt sånt.

Lycka till!

Vi har en vaféteria, men de e svårt å få folk! Men den har funnits i alla år jag har ridit (10 år) å e fortfarande kvar.

På förmiddagen när lektionerna startar e de en av stallpersonalen som är ansvarig, hon öppnar caféterian å håller öppet tyill runt 17 tiden då kommer det en snäll ponny mamma eller ponny pappa å håller öppet till ca kl 21.
På lördagar är cafeterian öppen mellan kl ca 9-14. Då är det faktiskt så att en handikappad kille tillsammans med sin assistent jobbar!

På tävlingar e de antingen så att folk anmäler sig frivilligt eller så blir de som ska tävla ansvariga för caféterian under vissa tider.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka