Har en 4 åring som jag är osäker på om det gott för fort

I

Icce

Hej, jag har en 4 årig d-ponny som reds in i höstas. han är jätte snäll och hela tiden pigg och uppmärksam på nya saker (dock lite bufflig i stallet) han rids två dar och tömkörs en dag sen är det dags att vila och så fortsätter det.. så han rids ca 4 dagar i veckan. är det för mkt?? och hur tycker ni att jag ska fortsätta med hans utbildning..? jag vill ju verkligen inte att det ska gå för hårt. han har hoppat en gång för instruktör men vågar inte ta sånt på egen hand än. men hur tycker ni att jag ska fortsätta så att jag får en bra och hållbar ponny framöver? jätte tacksam för svar :) är markarbetet det viktigaste nu?

Sv: Har en 4 åring som jag är osäker på om det gott för fort

hej,

läs - Har det gått för fort tro? (4 åring)

där finns några svar

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Sel
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 137
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 800
Senast: Bri
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka