Har du en Riesen Schnauzer?

Sv: Har du en Riesen Schnauzer?

Han kommer från Carlshills i Lindesberg.
Planen är att han ska bli räddningshund så småningom.

Just nu har jag en risentik på 7 år,som jag övertog när hon var ca 4,5 år!
Har haft lite problem,just nu är hon bara skogs/stall/familje-hund! Och lever livets glada dagar!
Händer att vi någon enstaka gång åker på en utställning,någon liten,dock inte landet runt!

Har haft riesen sen 1983,så det är den ultimata rasen för mig!

Den kommer från stellan och agnetha alltså. Trevligt. Känner deras son Axel från lägret. Det finns inget man inte kan göra med dom.

Är det en omplasering du har tagit över? Hon har säkert kommit rätt om du haft Riesen sedan 1983.

Vi funderar (som jag skrev tidigare) fram och tillbaka om vi ska skaffa en till av samma sort. Jag vill emellertid helst ha en tik nästa gång men är lite rädd för hur det skulle gå med en av varje sort. Frasse är begiven på flickor. Hans bästa vän är emellertid en tik men hon är kastrerad och då försvinner den lusten hos honom och han kan koppla av. Funkar det bra för Er som har en av varje?

Jag har inga problem med att ha en av varje. Inte när tiken löper heller. Han piper lite men slutar om man säger åt honom. Dom står på var sin sida av ett kompostgaller men skulle aldrig riva ner det för att komma åt varandra. När det är höglöp tränar jag hanen väldigt mycket och länge för att han ska bli trött och sova. Och dom är aldrig ensamma hemma båda två. Utan jag tar med mig Harry.
Men det finns ju både snälla och mindre snälla individer.
Mammas gamla hane som vi avlade på han tog sönder allt för att komma till den tik som löpte och han åt inget.
Harry har aldrig fått lukta på en löptik, då han varit nr 2 av hanarna. Jag tror att det är en sak man får lära in som allt annat.
Vet dom att man inte får så gör dom det inte om dom det nog inte pga att man får skäll.

Ja, vi får se om det blir en till eller ej?! Idag var det exakt tio år sedan vi hämtade hem vår goa Frasse. Och när man tittar på korten från hämtningen så blir man allt sugen på valp.

Valpar är det sötaste man kan titta på. Vi hämtade två valpar på landvetter i februari. Dom var tio veckor när dom kom och det sötaste man kan tänka sig. Skulle vara mysigt om dom alltid kunde vara små och söta. =)

:)Hoppas midsommaren har varit trevlig för Er alla. Frasse är väldigt trött efter att vi haft vår årliga jättefest med dans runt majstången och mat och sång till långt in på natten. Han kan inte koppla av så länge något är på gång och i natt var han uppe till halv fyra. Han tycker emellertid inte om att man dansar tryckare i allafall inte husse:angel:. Det blev sovmorgon idag!

Ja,jag vet inte om du sett mina trådar jag bombat med sista dagarna om riesen..

Men min tik börjar ju bli lite skruttig,och jag har ingen återvändo,det är bara frågan om när,sen sa jag aldrig mer hund..Ja,det kanske inte höll så länge,för idag ringde jag på en riesenvalp..

Så,vi får se..

Jag var inne på din profil och fick väl se de små luddetussarna i annonsen!:love: Guuud...så söta!:bump: Man blir riktigt sugen på valp. Klart du ska ta en.;)

Tråkigt att din tik är skraltig. Vad är det med henne?

Höfterna,hon har D-höfter,och så finns det lite ryggont,har väl lite samband med höfterna!

Min familj har just nu en risen tik som är 13 1/2 år. Hon har den sista tiden börjat bli gammal och lite skröplig, tyvärr :cry: Men hon är ju ingen ungdom längre. Men trots att bakdelen är lite svagare så får hon ändå spel ibland och springer runt och leker med min whippet tik.
Det är våran tredje risen i familjen och den vi har nu är helt klart den mest underbara hund som man kan tänka sig. :love: Och hon kommer att lämna ett stort tom rum efter sig.
Det är nog dock familjens sista risen.

Oj, då har hon nått en aktningsvärd ålder! Vår är tio och tror han är valp fortfarande, så visst är de speciella på många sätt:D. Hoppas ni får ha henne lite till. Jasså det blir inte fler riesen?

Vi har funderat på att skaffa en till, lite från och till. Frasse är underbar men krävande man har ständig kontakt så att säga. Vi väntar nog till nästa sommar med nytillskottet och då tror jag det blir en tik. De verkar vara lite mer sansade och visa (på ett feminint sätt). Frasse är så mycket av allt (på gott och ont) :love:med oerhört mycket livsenergi och förväntningar på allt som ska ske.

Ingen som varit på riesenlägret?

Vet att det var länge sedan tråden var igång men måste få ur mig det.
I går fick vår vackre, trogne, glade och varmhjärtade riesenpojke somna in då kroppen inte orkade med längre! Han blev 13 år och var aktiv in i det sista även om åldern till sist tog ut sin rätt. Det känns så fruktansvärt tomt efter honom...:(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka