Har äntligen fått en tid...

L

Lindis

Har en liten hingst som är lite små dum i bland så nu har jag bestämt mig för att kastrera honom. Så när jag ringde veterinären så fråga hon om jag kände båda kulorna. Gissa vad jag kände jo bara en :eek:. Hon sa att den kan sitta längre upp hoppas nu bara den gör de för då är han valack den 10 december :bump: / en lycklig linda och mindre lycklig rolle

Kastrerar dom så här sent på året?

DÅ åker du in med han då eller? :confused:

Det ska väl inte vara någon särskild tid på året som man ska kastrera bara man inte gör det när det är sommar och varmt.
Samma sak så gör dom väl det hemma i stallet om man ber om det. Spelar väl ingen roll vilken årstid det är.
Jag kastrerade vår hingst hemma tidigt i våras iaf.

Så nu ryker "juvelerna" :D...hoppas busen lugnar sig lite då :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 839
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar