happy mouth tredelat

efter det att jag bytade till happy mouth fick jag nästan en ny häst! pålle fullkomligt älkar det och blir helt annorlunda att rida då hon är jättekänlig i munnen och lätt spänner till på vanligt.
På mitt sitter gummigrejen på mittdelen lös så den snurrar runt.

Anledningen till att jag bytade var att tandläkarn rekomenderade det då hon står och "småhugger" i bettet och filar tänderna mot det och detta har gjort att hennes främre kindtänder är helt nerslipade som skidbackar knappt några kvar och för att skona hennes tänder lite och förhoppningsvis få dom at växa till igen så skulle vi testa ett "mjukare" bett. Och det blev ju riktigt bra.

Tyvärr får jag inte tävla dressyr på detta bettet så när vi är på tävling åker det vanliga bettet på igen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: dukie
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka