Hantverkspriser - billigt, dyrt, "normalt"?

Jozze

Trådstartare
Har kontaktat en förmedling inför renovering av barnrum och gästtoalett, och de återkom med följande info:

"Priset för Måleri 520 kr/tim inkl moms. VVS 580 kr/tim inkl moms. Används ROT dras 30% av på arbetskostnaden. Reseersättning 25 kr/mil inkl moms och verktygshyra 120 kr/dag inkl moms tillkommer. Kunden står för materialkostnader."

Är det här normal taxa eller åt det billigare hållet? Jag har verkligen ingen aning, känner jag.

Har kontaktat en förmedling inför renovering av barnrum och gästtoalett, och de återkom med följande info:

"Priset för Måleri 520 kr/tim inkl moms. VVS 580 kr/tim inkl moms. Används ROT dras 30% av på arbetskostnaden. Reseersättning 25 kr/mil inkl moms och verktygshyra 120 kr/dag inkl moms tillkommer. Kunden står för materialkostnader."

Är det här normal taxa eller åt det billigare hållet? Jag har verkligen ingen aning, känner jag.
Åt det billigare hållet skulle jag säga. Allt är ju inkl. moms.
Men som vanligt beror det på var du bor i landet osv.
Lycka till!

Jag håller med ovanstående, helt klart åt det billigare hållet.

Edit: Jag tror man brukar säga 500-550 kr inkl moms generellt för hantverkare. Rörmokare och elektriker brukar vara något dyrare och snickare samt målare en aning billigare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka