Hanoveranare

T

todde

Någon som har en äkta brännmärkt Hanoveranare? Kunde vara roligt att isåfall höra om den ,hur den är att rida o hantera .
 
Sv: Hanoveranare

hej!
ja o mamma har en Tysk import som är hannoveranare..men han har ett M brännmärkt på rumpan då han kommer ifrån stuteriet Meclenburg(hur d nu stavas..uutalas sådär iaf) i Tyskland...han är 3 år nu o importerad när han va 6månader till oss:D

men han är hannoveranare trots att han kallas för Meclenburg i tyskland då han är från den stora berömda(där i tyskland) stuteriet.
 
Sv: Hanoveranare

Vi har tre på ridskolan. Alla tre har ett rätt hårt psyke och är ganska starka i handen, kräver stadig ridning men är samtidigt känsliga, spänner sig om man gör fel. Ganska snygg, hyfsat modern modell på dem också. En hoppar bra, en är rädd för hinder, den tredje hoppar gärna, men är totalt hopplös.

Men jag skulle inte säga att de är särskilt lika varandra. Två av dem är släkt, den tredje har annan stam.
 
Sv: Hanoveranare

hej!
ja o mamma har en Tysk import som är hannoveranare..men han har ett M brännmärkt på rumpan då han kommer ifrån stuteriet Meclenburg(hur d nu stavas..uutalas sådär iaf) i Tyskland...han är 3 år nu o importerad när han va 6månader till oss:D

men han är hannoveranare trots att han kallas för Meclenburg i tyskland då han är från den stora berömda(där i tyskland) stuteriet.

Fast är han brännmärkt M är han ingen Hannoveranare utan en Mecklenburger :-) det är en egen rasförening. http://www.mecklenburger-pferde.de/ (jag kan inte tyska så jag har inte en aning om vad det står på sidan dock)

Den är om jag förstått det rätt ganska öppen att ta in andra hästar... min med helt okänd stam är också brännmärkt med ett M
 
Sv: Hanoveranare

jag har oxå ett hannoveranr sto på 8 år en fux
:devil: :devil:
hon har ett H inpräntat på rumpan och sedan står det två 00 under.

hon är en jätte mysig tjej jätte fin vid hantering gillar att bli ompysslad ( var med på en ryckttävling med min 8 åriga tjej, den van dom)
ortroligt känslig häst att rida inget bankande med skänkel utan du rider mycket på vikthjälper
på dett sto behöver du inte i onödan ta fram spö eller sporra.

vist har vi haft våra dusetr :angel: :angel: jag och min tjej men fasen vad roligt vi oxå kan ha.

senast idag var vi ute och busade i mjuksnön i padokken barbacka ja du inge krav bara busridning.:D :D
jag var som ett barn på julafton.
nu ska jag träna så jag kan tolka bakpå henne:D
 
Sv: Hanoveranare

jag har oxå ett hannoveranr sto på 8 år en fux
:devil: :devil:
hon har ett H inpräntat på rumpan och sedan står det två 00 under.

hon är en jätte mysig tjej jätte fin vid hantering gillar att bli ompysslad ( var med på en ryckttävling med min 8 åriga tjej, den van dom)
ortroligt känslig häst att rida inget bankande med skänkel utan du rider mycket på vikthjälper
på dett sto behöver du inte i onödan ta fram spö eller sporra.

vist har vi haft våra dusetr :angel: :angel: jag och min tjej men fasen vad roligt vi oxå kan ha.

senast idag var vi ute och busade i mjuksnön i padokken barbacka ja du inge krav bara busridning.:D :D
jag var som ett barn på julafton.
nu ska jag träna så jag kan tolka bakpå henne:D

Min är också ett sto 15 år väldig känslig o nervig men hoppar som en gud o när man rider henne med benen så går hon fantastiskt. Väldigt känslig precis som du skriver.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 791
Senast: Raderad medlem 149524
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Roxy
·
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 407
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp