Hannover sto

Frida_s

Trådstartare
Snalla hjalp mig, jag ar fast pa en o ute i atlanten med ett tangentbord som saknar vissa bokstaver, hoppas ni anda kan forsta vad jag skriver.

Det galler ett Hannover sto som kommits over for en billig peng i Portugal. Stoet, Rafaela, har som enda handling ett papper, utfardat av tyska Hannoverforbundet, som visar harstammning samt sager nar avkomman ar fodd, kon, farg, att hon ar brannmarkt och med vilka siffror/marken samt att och nar hon ar inford i "stambok" ( stutbucheintraugung), tror jag, min tyska har vissa brister :confused:

"Piece of cake" trodde jag, att skaffa mer information och kanske fa tag i fler papper pa denna hast med lite sokningar pa Internet. Nej! Jag hittar inget! Jag hittar inte ens en hemsida till tyska Hannover forbundet! Jag hittar ingen att kontakta och fraga for mer information.

Tanken och forhoppningen ar att denna hast skall folja mig hem till Sverige, men da kravs papper och pass, och nu kanner jag att jag kort fast.. Vad ska jag borja, hur skall jag ga till vaga?

Nagon som kan lite Hannover allmant? Stoet i fraga ar efter Ritual (e. Ramiro Z) och pa moderns (Gosta) sida finns namn som Godewind - Waldschuetz - Aberwitz. Vart kan kommas over mer information om dessa?

Hoppas pa svar, tack for all tankbar information!

Frida

Sv: Hannover sto

Kan ge ett litet bidrag :
Ritual, brun, bls, 4 vt ff, 171 cm född 1985. Godkändes i Verden -87. 1992 var han den förste Hannoveranerhingsten som godkändes i Holstein. Han var e.Ramiro u.Die Löwin ue.Der Löwe xx - Amselkönig II - Almhügel.
I sin första årgång (20 ston bet) fick han 4 godkända söner, bl a Rythmo.

Sökte på delmar och fann ett sto Ramona e. Ritual-Godewind. Hon har har en avkomma som som lämnat ett flertal avkommor.

Godewind 314019180 i avel from 1983 gjorde bruksprovet i Adelheidsdorf 1983, rankad 11 av 39, totalpoäng 115. Har tyvärr inga delpoäng.

Waldshütz 310066369 lämnade 3 söner, i avel 1972-1977

Aberwitz, det finns två stycken helbröder med samma namn. Den ena född 1958 och den andra 1961. Du kanske har stamboksnumret på honom, de sista två siffrorna är födelseåret.

Tack alla!

Fann ocksa denna Ramona, med exakt samma stam som stoet i fraga, fodd ett ar tidigare. Intressant.

Gar det via nagon sida att spara uppfodare, agare till dessa hastar?

Frida

Vad har ditt sto för stamboksnummer? Kontakta det förbund som hon är reggad i så kanske de kan hjälpa dig vidare. Annars kan du kanske hitta hemsidor eller tävlingar som hästen finns med på. Det gäller att söka och klura lite på nätet.

Jag har ridit flera trevliga avkommor efter Ritual.

Stamen säger ju hoppning, men flera av dem jag ridit har rört sig bra också. Trevliga hästar!

Det är som sagt riktigt gedigen hannoveraner-stam på henne, så kontaktar du hanoveranerförbundet så ska de kunna hjälpa dig med det mesta.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: niardasp
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
Anläggning jag hoppas traden ligger ratt annars far moderator flytta... Jag har tva gamla spiltor (anno 1960 ca) i stallet som idag inte...
Svar
7
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar