HannaP & Diego

shady

Trådstartare
HannaP & Diego

Har suttit och tänkt på er och era föl några dagar nu. Måste bara få veta hur det är med dom? Lite bilder vore också jätte kul.

Re: HannaP & Diego

Mina småttinga mår fint.
Zonic är opererad för sin X-benthet och är fortfarande lite mindre än sin syster.
För Zeldas del räckte det med hovslagarhjälp för att benen skulle bli raka och fina.
Hon fäller nu fölpälsen och verkar till min stora glädje bli svettfux.
Båda fölen stöd matas fortfarande med Salvana 4 gånger/dygn, men det är mest för att hjälpa mamma Nikki lite på traven för hon har mjölk så det räcker till båda.
Bilder har jag i massor, men vet ju som bekant inte hur jag ska lägga in dem. Vill någon hjälpa mig så säg bara till...

Ååå vad kul att dom mår bra. Ja foton vill vi gärna se. Fungerade det bara att lägga upp för mig så skulle jag gärna hjälpa dig. Men har själv strul med min sida.

Jag har massor med plats för bilder på min hemsida!
Maila dom till mig så lägger jag gärna upp dom. :idea:

Tack, vad snällt.
Jag har mailat bilder till dig.

åååååå så söta!
De såg ut att vara friska och krya :)
de var redan uppbokade va? :p

Tack snälla "mysboll" för hjälpen.

Nej, de är inte uppbokade, eventuellt ska jag behålla Zelda, men jag har inte bestämt mig till 100% än.
Är någon intresserad är det bara att höra av sig...... ;)

De är ju bara för sötast :love:
Har du någon bild (Diego) på frambenen innan operationen? Min fölis är x-bent på ett framben men hovis tycker inte jag skall operera utan att vi fixar det med verkning. Jag har aldrig sett någon x-bent så jag vet inte vad som är mycket eller lite. En fråga till vad kostade operationen????

Jag har någon dålig bild på hans framben, får jag din mailadress så skickar jag över den.
Operationen kostade 9000:- därefter har vi varit på ett återbesök á 1750:-, nästa vecka ska vi tillbaka igen då ska förhoppningsvis klamrarna i knät tas bort (kostnad ca 9000:- igen). Sen hoppas jag på att det är över. Därtill tillkommer penicillin och andapsin som jag givit hemma, samt givetvis alla reskostnader.

Zonics operation gick till så att de satte in två klamrar över tillväxtzonerna på den "långa" sidan av benet, detta för att hindra tillväxt där så den "korta" sidan kan växa ikapp.
Detta måste sedan övervakas regelbundet med röntgen (därav återbesöket) så han inte blir över korrigerad. När benet är i det närmsta rakt tas klamrarna bort och resten sköts med täta hovslagarbesök.

Dina e fortfarande lika underbara Diego!! Det blev ju inget av mitt.. dt dog ju... :cry: Men vad jag älskar Zonics bläs!! :love:

Dom är ju lika super söööta fortfarande. Zonic har ju vuxit till sig ordentligt. Måste snart vara ifatt syrran? Tack snälla för att vi åter igen fick se dina guldklimpar. :bow:

Det finns ju en skena att sätta på också mot xbenta föl. Funkar utmärkt om det inte är för illa förstås.

Kan bara tillägga att skenan fungerar jätte bra. Hade ett föl som var x-bent. Hon hade skena, och det syns inget på henne idag. Bra arbete från hovslagaren är ju A och O också.

Vi diskuterade att sätta en skena på honom först, men eftersom han var grovt x-ig och det dessutom blev värre ju mer han växte istället för tvärtom så vågade vi inte chansa på att det skulle räcka med skenan. Risken var att vi iallafall skulle få operera senare och att det då skulle ha gått för långt för att få ett 100% resultat.
Jag är glad att vi valde operation för jag har en i det närmaste rak fölunge som skuttar runt i hagen utanför fönstret och allt tyder på att det ska bli helt bra i slutänden.

dom är verkligen urläckra, jättefint tecknade.
Är det den ljusa som är hingst?

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur