J

j_m_b

Jag har en labbe blandras på 5 år,en hane.
Vid möte med andra han hundar,spänner han upp sig men är aldrig dum.
Flera gånger vid möte med andra hanar har följande hänt.Hundarna nosar på varandra,morrar den andra hunden åt Laban så morrar han tillbaka men vänder huvudet åt andra hållet och går där i från.Det har jag tagit som ett sund hets tecken.Men då har det hänt (flera gånger,
olika han hundar)att den andra hunden har flugit på Laban när han är på väg där i från.Nu till min fråga,är det Laban som gör något fel?
Har funderat på detta jätte länge.

Sv: Hanhundar

Svårt att säga, men spontant tycker jag inte att det verkar som om din hund gör något fel. Däremot förstår jag verkligen inte poängen med att låta hundar hälsa på varandra i koppel, särskilt inte hanhundar. Kopplet ökar risken för språkliga missförstånd och bråk och en osäker hund som aldrig skulle våga ge sig på en annan i annat fall kan känna stöd nog i koppel för att börja tjafsa.

Det har även hänt när hundarna varit lösa.
Stall ägaren har en vorster (stavningen?)en han hund.
Han är jätte dum i mot Laban,men Laban tittar bara åt ett annat håll och går där i från!Och då kan anfallet komma!Därför undrar jag om det är Laban som sänder ut fel signaler?
Ja,jag vet att kopplet kan göra hundar stöddiga,men efter som jag vet att Laban inte ställer till bråk så har jag låtit honom hälsa när folk har frågat om det går bra.

Det räcker ju tyvärr inte med att en av hundarna inte muckar gräl - om den andra gör det är skadan ändå skedd. Jag tycker du glatt ska tacka nej hädanefter när folk vill att hundarna ska hälsa. Jag har aldrig stött på någon som tar illa upp, jag säger bara "Tyvärr, han får aldrig hälsa när han är kopplad" och så är det bra med det.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 266
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 926
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 459
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka