hanhundar kissar på mina grindstolpar

Sv: hanhundar kissar på mina grindstolpar

Vem hade fått en smäll? Hundarna eller ägarna? ;)

Själv hade jag siktat på ägarna. Hunden utför ju bara något den tycker är naturligt.

Det är eg ingen större konst att få sin hund att kissa bortom tomterna på mer lämpliga platser än grindstolpar, staket och i rabatter.

Man kan också sticka ut huvudet och högt tala om för vederbörande vad man tycker om sådant. Det brukar hjälpa. .... dessutom får kanske grannarna höra det och då är personen än mer utpekad och aktar sig troligen för att släppa dit sin hund igen.

PIRU skrev:
Precis jag är totalt övertygad att det kommer o göra susen speciellt i detta fall då det är ofast samma hundar som går de pissar bara EN gång o aldrig mer det kan jag lova.

Varför ska hunden behöva plågas för att ägaren inte har mer vett i skallen ?!?:eek:

simba_112 skrev:
Varför ska hunden behöva plågas för att ägaren inte har mer vett i skallen ?!?:eek:

Håller med.
Tyvärr så tror jag att det inte går att få tag i hjorthornsolja på apoteket längre. Jag vet att min mamma alltid satte en äggkopp med oljan i bakom gardiner som hängde ner i "kiss" vänlig höjd för att slippa revir pinkande. Lycka till !!

tack1 imorgon skaa jag INTE glömma att köpa ättiksprit när jag är i affären. Jag provar med det först.......

Plågar vi hästarna när vi sätter dem bakom eltråd?
Eller lockar dem att nosa på tråden för att de ska få respekt?

Själv anser jag att det väldigt effektivt att skydda viss egendom med el. Bättre timing kan det inte bli och man har härmat den inlärning av vad som är farligt och inte som sker i det vilda.

simba_112 skrev:

PLÅGAS???

har du nånsin sett en hund som får el i sig han lider inte han är mer frågande vart det kom i från inge annat.

PIRU skrev:
PLÅGAS???

har du nånsin sett en hund som får el i sig han lider inte han är mer frågande vart det kom i från inge annat.

Japp jag HAR faktiskt sett en hund som fått elstötar. Min mosters hund gjorde något slags jaktprov och skulle simma ut i vattnet för att hämta sitt "byte". Det var bara det att idioterna inte hade stängt av elen till ett staket som gick ner i vattnet (och vägrade dessutom att göra det när hon påstod att elen måste vara på:eek: ) Den hunden SKREK och hon fick verkligen kämpa för att få i honom i vatten igen. Av den anledningen är jag emot elen.:devil:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar