hanhundar kissar på mina grindstolpar

marieka

Trådstartare
Tydligen så kissar alla kvarterets hanhundar vid ingången till vårat hus.
Finns det nåt man kan hälla där som de inte gillar? Typ vinäger ? Eller finns det når som de avskyr?

Sv: hanhundar kissar på mina grindstolpar

Pröva lite ättiksprit. Det fungerar om man har hanhud som skvätter inne i alla fall.

marieka skrev:
Tydligen så kissar alla kvarterets hanhundar vid ingången till vårat hus.
Finns det nåt man kan hälla där som de inte gillar? Typ vinäger ? Eller finns det når som de avskyr?

sätt El-tråd kring stolpen som man har i hagen, så gör dom det bara en gång till hahahahah:banana:

Är det hus eller lägenhetsport??

I båda fallen så sätt upp lappar (men det kan ju vara rent administrativt svårare med hus...) om att det inte ska pinkas där!! Det är rent oskick! Sen är det självklart så att börjar någon att pinka så pinkar de andra värre...

Tippan skrev:
Är det hus eller lägenhetsport??

I båda fallen så sätt upp lappar (men det kan ju vara rent administrativt svårare med hus...) om att det inte ska pinkas där!! Det är rent oskick! Sen är det självklart så att börjar någon att pinka så pinkar de andra värre...
Vi bor i ett hus i ett villaområde. Nu när det är snö så ser man hur gult det är på båda grindstolparna och på marken. *blä*

Jag hade satt upp en lapp på grindstolparna att det är förbjudet att låta sina hundar kissa där.
Har sett en göra så en bit från mig. De har en fin rabatt precis vid tomtgränsen, och tydligen låter folk soma hundar pinka där. Men jag tror folk respekterar lappen.

Jag fattar inte hur man kan låta sin hund pinka på staket mm.

Fast man ser ju inte lappen när det är mörkt? Vi har en cykelväg presis utanför huset så det går förbi en hel del hundar här om dagen. Om jag sitter ute på trappen och hundägaren ser mig så drar de med sig hunden innan de hinner pinka. Men jag kan ju inte sitta där ute jämt.

Ofta är det ungefär samma folk och hundar som rör sig fram och tillbaka. Någon gång så borde de ju passera på dagtid tycker man ju :)

Jag har också sett att de satt upp skyltar i börja på gatorna att det är hundrastning förbjuden, då slipper alla grannar det också! :idea:

Jag har som princip att min hund får inte kissa på andras tomter, inte vid kyrkogårdar eller utanför dagis.
Tycker att det är en självklar grej när man har hund.

Testa Hjorthornsolja fungerar super men luktar inte så gott, garanterar att ingen hund går ens i närheten.
Googlade fram detta:
Hjorthornsoljan hör till de klassiska avskräckningsmedlen. Den har använts mot flera olika djurslag, såsom harar och klövvilt i odlingar, möss, råttor och sorkar, mot katter och hundar i t.ex. rabatter och mot insekter. På 1950-talet fanns t.o.m. ett speciellt hjorthornsoljepreparat, benämnt »Jösse», på marknaden.
Hjorthornsolja, vetenskaplig benämning Pyroleum animale crudum, är ett torrdestillat av diverse slakteribiprodukter, såsom horn, ben, brosk, klövar, hudar, här m.m. (Lindgren 1918, Strömberg 1948). Det är en brun, trögflytande vätska med en genomträngande lukt som kan sitta kvar på t.ex. händerna i flera dagar även efter obetydlig - kontakt. Den innehåller bl.a. pyridinbaser, aminer och kolväten (Strömberg 1948). Hj orthornsolja säljs i Sverige endast på apotek.

heheh det låter bra. Enda haken är att jag gärna vill komma ut och in med min vovve också. Det kanske blir svår?

Fast man ser ju inte lappen när det är mörkt?

Men det är kanske samma människor som går där kvällstid som dagtid och då ser de ju lapparna när det är ljust.

Tycker det är rent ohyfs att låta sina hundar kissa överallt. Mina föräldrar bor i ett radhusområde och där bodde det tidigare en hundägare (4 st) som på vägen ut från området lät sina hundar kissa på tomter/staket/rabatter och garagelängan när de passerade den. :mad: När jag sa till henne, så kom hon med ursäkten att de är hanhundar och de måste kissa på saker som är minst ½ m höga. :confused:
Jaha, sa jag och talade om att i skogen finns det massor av träd och skogen har vi runt knuten.
Då, sa hon att de är så kissnödiga att de inte kan vänta. :smirk: Jaha, gå ut 5 min tidigare då, så de hinner gå alla dessa 100 meter innan man kommer till skogen.

Vilka jäkla människor det finns.

Jag hade stått utanför och väntat på att folk skulle passera med sina hundar, sen när hundarna kom och kissade hade de fått en smäll i huvet ;)

Du får dra den med kopplet förbi;)
Skämtåsido jag vet av erfarenhet att det fungerar superbt.
Vi hade en hanhund som pinkade på vår ytterdörr när tiken löpte. Vinterlöpet blev det isgata av pink på bron!
En burk med hjorthornsolja på nedersta brosteget höll honom på behörigt avstånd. Hundj*veln bytte då plats men under ett fönster så jag satt på pass med oljan och gav honom en dos "från ovan" efter det kom jycken aldrig tillbaka, förstår inte varför?
Tror ägarna blev mer noga med att hålla hunden kvar hemma också!

Jag intygar att det funkar med el. Min hane råkade lyfta på benet mot hästarnas eltråd. Han gav upp världens YYYYYYL och jag har aldrig sett honom springa så fort! :angel: :D

MDusty skrev:
Jag intygar att det funkar med el. Min hane råkade lyfta på benet mot hästarnas eltråd. Han gav upp världens YYYYYYL och jag har aldrig sett honom springa så fort! :angel: :D

Precis jag är totalt övertygad att det kommer o göra susen speciellt i detta fall då det är ofast samma hundar som går de pissar bara EN gång o aldrig mer det kan jag lova.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar