Hanhund som luktar "metall och fisk"!!

Lena Furberg

Trådstartare
Vad har hänt här?? Min hanhund, 7 månader gammal, har börjat LUKTA, men bara om kvällarna! Han luktar starkt av fisk och metall (!!), misstänker att det är analkörtlarna. Men varför bara om kvällen?!? Har någon här nån erfarenhet av sådana besvär, vad gör man åt dem t.ex.???

Sv: Hanhund som luktar "metall och fisk"!!

Vad har hänt här?? Min hanhund, 7 månader gammal, har börjat LUKTA, men bara om kvällarna! Han luktar starkt av fisk och metall (!!), misstänker att det är analkörtlarna. Men varför bara om kvällen?!? Har någon här nån erfarenhet av sådana besvär, vad gör man åt dem t.ex.???

Han är väl mörkrädd så han tömmer dom då :p

Sv: Hanhund som luktar "metall och fisk"!!

Om det är analsäckarna så kan du inte undvika doften! Slickar han sig kring baken så är det säkerligen det.

Min hund tömmer sina själv rätt så ofta hemma. Har kollat upp det hos vet. men det är inga fel i bakändan på honom. Vissa hundar gör det bara mer eller mindre. Focus tömmer också när han blir VÄLDIGT glad eller rädd.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
816
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 575
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar