hängmagen efter graviditet

A

angel83

ja hur ska man få bort hängmagen effer graviditeten??
jag hör ju till dom lite kraftiga människorna.
ha ni tips på bästa träningen på hur man få bort den??

Sv: hängmagen efter graviditet

Situps (massor, varje dag), cardio och generell styrketraning minst 2 ggr/vecka, plus se till att generellt rora pa dig mkt varje dag t.ex. genom promenader. For att branna fett snabbt tycker jag att jogga ar den basta (men trakigaste :() losningen - garna 2 ggr/vecka. Ata ratt och inte for mycket. Och forsoka komma overens med tanken att det kan ta 1-2 ar innan man aterfar sin "gamla" figur - nagotsanar ;)

(jag forutsatter att du inte ar en san dar lyckligt lottad tonaring/tidiga 20 som har en amnesomsattning som en raket :eek: :D)

/ Sunshine - som ar smal men fick hangmage efter tvillinggraviditet och nu har blivit av med den, nastan iaf ;)

Hängmage som i delade magmuskler eller hängmage som i löst skinn?

Jag kunde bara få bort min med operation (delade magmuskler och mage som hängde ner över smurfen).

Om du är överviktig kan det ju vara så att du måste minska fettmängd för att få bort magen :) Då tycker jag bra kost och långa promenader gärna med barnvagn eller gåstavar är bästa metoden :)

Håller med filiduttan här.
Vissa har väldigt elastisk hud, som drar ihop sig lätt som en plätt efter graviditeterna, medan vi andra som fått massor av bristningar och har en totalt oelastisk hud får dras med en skinnpåse på magen. Den går bara att få bort via operation. (om jag lyckas tappa minst 20-25 kg så ska jag försöka få hjälp att bli av med min skinnpåse, men med övervikten kvar känns det ganska meningslöst)

Är det "bara" muskulaturen som är slapp på dig så går det ju att träna upp.

Hur länge sedan är det du fick ditt barn? Det tar ju för de flesta lite tid innan huden drar ihop sig. För några går det jättefort och för några andra inte alls.

Börja med att gå ner i vikt till din normalvikt och låt kroppen återhämta sig. Raska långa promenader med barnvagnen är ypperlig motion och vill man öka på lite så kanske hemmträning i forma av yoga, pilates eller någon annan tränignsdvd kan passa.

sorry för trådkapning men filliduttan vill du inte lägga ut en bild på dn mage nu när det gått några månader sen din operation? Är väldigt nyfiken på hur resultatet vart :)

Ha de bra!

/A

det är 3mån sen förlossning men jag e nere i vikt som innan förlossningen men ha börjat med viktväktarna..ha ju en del övervikt sen innan..o försöker gå en timme om dagen vid ork o väder.

Hängmage som i delade magmuskler eller hängmage som i löst skinn?

Jag kunde bara få bort min med operation (delade magmuskler och mage som hängde ner över smurfen).

Om du är överviktig kan det ju vara så att du måste minska fettmängd för att få bort magen :) Då tycker jag bra kost och långa promenader gärna med barnvagn eller gåstavar är bästa metoden :)

Ja jag har ju som du hade... jag gick ner 25 kg efter graviditet ( gick upp 36 kg..) men eftersom magen aldrig försvann & alla kläder sitter som skräp kom en depp & jag väger nu 84 kg... Jag har typ gett upp. Jag rider 3 ggr veckan, går på f&s sön-ons-tors (bas gympa) & ons går jag på Core. Jag cyklar 2 ggr om dagen till & från dagis. Äter grönsaker, lax, kyckling, ägg mm. Men jag ser likadan ut iaf :o
så, jaa inte är det lätt ( för mig iaf) , och nån op har jag inte råd med i dagsläget.

till TS; säger som Ameo & filliduttan :D

Detta citat står i senaste numret av Mama.

"Många gravida går fram till mig och bara,
'Kommer jag också se ut som du efter jag fått barn?'
och jag säger:
Well, hur såg du ut innan? Man kan inte lura sig själv"
-Heidi Klum

Detta citat står i senaste numret av Mama.

Fast det citatet känns inte riktigt rätt, mer drygt. Jag var vältränad när jag blev gravid, tränade gym & jobbade till vardags som hästskötare i travstall. Vägde som "mest" 63 kg. I månad 2 fick jag en överjävlig foglossning som gjorde mig invalid, blev tvungen att sluta jobba i månad 4.

Mina höfter har även breddats, vilket jag har svårt att tänka mig att de skulle ändras vid viktnedgång ( klämma ihop dem?? )

Att man blir bredare över höfterna när man går upp i vikt är inte så konstigt, det blir "vaddering" över höfterna också... :idea: Så jo, de minskar nog om du går ner i vikt.

Har man mkt sladder på magen som ger medicinska problem kan man få operationen betald av landstinget :) Jag hade fått det men ville inte då man här uppe inte kan välja så många ställen då ville jag hellre gå till plastikkirurgen istället för att hamna hos kirurgen. Söderut har ju oftast landstingen avtal med plastikkirurger som även ser till det estetiska :)

Jag vet en tjej som fick bukplastik där det verkligen inte behövdes, hon fick den pga hur hon mådde psykiskt (fast vi talar om en mage som var plattare än min någonsin var innan graviditeten... Örebro län var det i).

Jag tog lån för att op:a min mage men har nu löst lånet 1 år senare.

Håller med! Jag vägde ca 65 kg när jag blev gravid med David (23 år gammal). Gick upp 16 kg och ALLT hamnade på magen som stod rakt ut. Min mage var verkligen enorm. Jag hade massa fostervatten och sedan vägde ju David över 4 kg också. Min mage gick inte tillbaka *surprise surprise* och p.g.a att den var så i vägen så hade jag svårt att träna och bli fit igen (vem har råd med personlig tränare liksom...) innan jag blev gravid igen (vägde då 72 kg) och då gick jag upp 13 kg om jag minns rätt. Jag var inget jättefetto alltså men har tyvärr dålig elasticitet i huden.

Min mage hade ju aldrig kunnat bli som innan utan kirurgisk hjälp och det är ju hormonellt det där ifall man får bristningar och häng - eller inte. Så Heidi Klum kan ju slänga sig i väggen för hon har både personlig tränare och -med största sannolikhet- bra elasticitet i huden osv.

Har man mkt sladder på magen som ger medicinska problem kan man få operationen betald av landstinget :) Jag hade fått det men ville inte då man här uppe inte kan välja så många ställen då ville jag hellre gå till plastikkirurgen istället för att hamna hos kirurgen. Söderut har ju oftast landstingen avtal med plastikkirurger som även ser till det estetiska :)

Jag vet en tjej som fick bukplastik där det verkligen inte behövdes, hon fick den pga hur hon mådde psykiskt (fast vi talar om en mage som var plattare än min någonsin var innan graviditeten... Örebro län var det i).

Jag tog lån för att op:a min mage men har nu löst lånet 1 år senare.

Medicinskt är nog ingen fara :confused: men psykiskt jaa... väldigt mkt psykiskt. Tyvärr är jag en såndär som skäms att gå till psykolog( även om jag i nuläget verkligen behöver det ) , tycker det känns som om man sitter å klagar & så är jag mkt rädd att börja gråta.. för mig är det att vara svag.

Håller med! Jag vägde ca 65 kg när jag blev gravid med David (23 år gammal). Gick upp 16 kg och ALLT hamnade på magen som stod rakt ut. Min mage var verkligen enorm. Jag hade massa fostervatten och sedan vägde ju David över 4 kg också. Min mage gick inte tillbaka *surprise surprise* och p.g.a att den var så i vägen så hade jag svårt att träna och bli fit igen (vem har råd med personlig tränare liksom...) innan jag blev gravid igen (vägde då 72 kg) och då gick jag upp 13 kg om jag minns rätt. Jag var inget jättefetto alltså men har tyvärr dålig elasticitet i huden.

Min mage hade ju aldrig kunnat bli som innan utan kirurgisk hjälp och det är ju hormonellt det där ifall man får bristningar och häng - eller inte. Så Heidi Klum kan ju slänga sig i väggen för hon har både personlig tränare och -med största sannolikhet- bra elasticitet i huden osv.

Jag har väldiga bristningar, huden är som tunn blåaktig & magen är som en jäst deg i utseendet. och jag fick min Emil 200503, då 21 år gammal och vägde 99,7 kg när jag kom in till förlossning. Han var 53 cm lång o vägde 4585 gr, kom inte ut vanliga vägen utan blev snitt då jag var sned. Så man hade väl inte de bästa förutsättningarna heller. Ingen bra avelsmärr vill säga :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024

Hästrelaterat