Jag har en katt-tös på snart 7 år. Hon kasterades (steriliserades?) för flera år sedan. Då plockade dom bort hela livmodern och alltihop. Efter det så blev hon lite tjockare, vilket ju är helt normalt. Och på henne gjorde det verkligen ingenting! Hon var väldigt liten och tunn innan. Men nu på senaste tiden så har jag börjat fundera på en sak.... Hon har som en "skinnpåse" på magen nu. Den hänger verkligen! Har aldrig sett nån annan katt ha så nånsin. När hon springer så gungar den liksom från sida till sida. Och om hon står så är det bara centimeter från att den tar i golvet. Men hon verkar inte ha ont eller nåt som helst besvär av den. Kan inte heller känna att det skulle vara nån knöl eller annat inuti. Känns som att det bara är skinn. Jag har aldrig tänkt på att det skulle vara nåt konstigt. Nån som har en susning om vad det kan vara och om det är normalt att honkatter kan få så? Funderar på att ta henne till veterinären bara för att kolla, och vara på den säkra sidan.... Fast dom sa ju att hon kunde få som en "skinnpåse" efteråt, men jag kunde aldrig föreställa mig att den skulle vara såhär stor.
Tyvärr så har jag ingen bild på henne, men ni kanske kan föreställa er ändå...?
// Destiny
Tyvärr så har jag ingen bild på henne, men ni kanske kan föreställa er ändå...?
// Destiny