Hängiga kycklingar!

S

sajrot

Nu i sommras fick två av mina blommehöns var sin kull med kycklingar och allting har gått bra ända till nu, för igår såg vi att två av den ena hönans kycklingar bara stod ihopkurade och varken följde efter sin mamma eller reagerade när man tog upp dom. När man satte dom hos mamman försökte dom bara ställa sig under henne och värma sig men det hade hon inte tid med. Så vi tog in dom under värmelampan under natten och nu på morgonen så var den ena död :( den andra verkar något piggare nu.
Såg också idag att deras mamma låg ute på morgonen, så är lite orolig att hon sover ute med ungarna :confused:
Kan det vara lunginflamation?

Sv: Hängiga kycklingar!

usch vad tråkigt :( Jag är ingen expert på kycklingar, är relativt nybörjare själv men , kan dom blivit nerkylda? Kan du se om du kan få i dom något vatten? Om du sätter kycklngen intill örat hur låter andingen? Finns de något flöde från andningsvägarna?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 720
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka