HÄngig Shettis

A

anonym 2

Har ett åtta årigt shettisto somm har blivit väldigt hängig. Hon ligger mycket, ingen riktig shettisaptit, ingen feber, lite blek i slemmhinnerna, oförklarligt halt på ett framben(1/2-1grad vid longskering), ingen puls eller värme varken i ibenen eller hovarna.
inga koliksymtom.:confused: :confused: :confused:

Sv: HÄngig Shettis

HUr länge har ponnyn varit hängig? Fång var min första tanke men ta ut veterinär

Jag tänkte med på fång....
Min madam som fått fång var ovillig och inget sting i henne innan hon fick ett rejält fånganfall. Innan det hade hon ingen puls eller värme.
Hoppas det löser sig
Mvh Rosenlund

Vetrinären är på väga ut. tror inte det är fång.

berätta gärna vad vett sa, min schettis va lite hängig i går, inte mycke men kan vara intressant att veta

Borrelia, Erlichia? Nåt hon fått i sig? Hoppas det löser sig! Som sagt, berätta gärna vad ni kommer fram till!

tänkte också på borrelia.. Kan ju vara en inflammation också, fång, men det går ju inte att säga utan en vet åsikt

Liknande trådar

Hästvård Min ridtravare på 20 år var för drygt 2-3 veckor sen plötsligt halt när jag hämtade honom från sommarhagen. Han släpade hoven efter sig...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Noak
·
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 810
Senast: WSLPZF
·
Hästvård I början av april stängde vi av 2/3 av hästarnas hage för att gödsla. Kulorna låg kvar tills i helgen när regnet äntligen kom. För 1 1/2...
2
Svar
25
· Visningar
3 265
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat