Hängig råtta!

Bobbo

Trådstartare
Tog hem två små råttbebisar för en vecka sedan, två Dumboråttor ( ca 8 veckor )
Upptäckte redan samma dag att en av råttorna typ nös lustigt men tänkte att det var pga "förkylning" från transporten då den rest ett par timmar till staden jag bor i. Tänkte att detta borde gå över, men nu en vecka senare är nysningarna värre och jag tycker att hon verkar lite hängig.
Har inte sett henne äta idag men maten har försvunnit ( vet dock inte vem av dem som ätit)
Men har provat att ge henne lite leverpastej för att se om hon ville äta och hon fick i sig två små bitar.
Blir så orolig och har läst om massa läskiga sjukdomar nu och känner mig helt förstörd och ledsen...
Ska ringa vet imorgon, men är det någon här som känner igen detta och kan ge mig lite råd?!

/ bobbo

Sv: Hängig råtta!

Nu har jag pratat med vet. Som tyckte att jag skulle avvakta råttis inte är snuvig eller slemmig någonstans och att hon äter och dricker som vanligt( observerade henne igår och såg henne både äta och dricka.) Hoppas verkligen att detta går över.

/ bobbo

Det kan ju bara varit en infektion som läkt ut av sig själv.
Jag brukar ge det ett dygn, så länge jag kan få i dem mat och dryck, innan jag åker till vetten.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 542
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar