Hängig av stelkrampsspruta?

bettysmatte

Trådstartare
Ja, kan en häst bli lite hängig av en stelkrampsspruta? Min shettis, som äter som vanligt dock, har verkat lite "slö" sedan hon fick sin spruta. Sprutan fick hon i torsdags eftermiddag, och jag har märkt igår och idag att hon verkar vilja vila mer än vanligt. Inte ligga ner då, utan hon står och vilar mer i hagen. Kan det vara en reaktion på sprutan?

Sv: Hängig av stelkrampsspruta?

min häst blev jätte sjuk när hon blev vac. senast. hon fick hög feber, ömmade över hela kroppen och så svullnade hon upp där hon blev stucken av kanylen. men det gick över efter ca en vecka...

Det här med öm över hela kroppen låter också intressant... Pållan brukar gilla att bli borstad med gummiskrapan nu när hon fäller, men i fredags visade hon att hon inte alls ville det :crazy:.

Jag vet av flera hästar som reagerat kraftigt på stelkramps vaccinet, är enl vet ett nytt vaccin o hon har sett jättemånga hästar som blivit dåliga av det. En i stallet blev så svullen kring halsen så han kunde inte ens äta hö från marken, han fick äta från hönät upphängt på väggen o boxvila ett dygn.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 928
Senast: starcraft
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Bison
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 445
Senast: Zetly
·
Hästvård Min ponny på 146 fick utökad hage för fyra hagar sedan, idag kände jag av en slump genom hans ben och kände lite puls på inasidan av...
Svar
5
· Visningar
444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka