Hänger på frambenet.

Sorbe

Trådstartare
Hittade en bild som snart är ett år gammalt. Satt å tänkte lite och kom faktiskt fram till att han brukar hänga på ena frambenet, om det nu är så man säger?
Det är inte bra att hästarna gör så, det förstår jag, varför gör de så och hur kan det förebyggas om det går?

Bild.

Sv: Hänger på frambenet.

Står han så hela tiden eller "knäar" han bara ibland?

Det är rätt vanligt att tex fullblod "hänger i knäna" och jag vet att man efter vissa hingstar kan se fler hästar som gör det. Det är inget farligt och dom gör det för att avlasta senorna.

Det är bara ibland. Men det är nog alltid bara det benet, aldrig det andra!

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 548
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 272
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama