hänger på det här med omstoppning.

_Runaway_

Trådstartare
När man stoppar om sadeln, finns det då inte risk att sadeln formar om sig och inte passar hästen längre?

stoppningen sätter sig ju efter omstoppning..Så då blir det en självklarhet att den ändras lite...det är därför sadelmakare rekommenderar att man tar tillbaka sadeln till dem efter ca 50 timmars ridning i den för att se om den behöver stoppas lite till :) En bra stoppad sadel ska därimot inte bli knölig i stoppningen..Utan den ska vara forstsatt slät.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 007
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
844
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Nu är det säkert jag som är lite trögtänkt, men finns det nåt smart och smidigt sätt att se till att equibandet inte glider bakåt (eller...
Svar
4
· Visningar
354
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka