Hänger med högerfram

Lolitapop93

Trådstartare
Hej jag har en fråga ang min häst. Såg på några bilder nu att över ca varannat hinder så hänger han med högerframben. Känns helt normal i ridning, vad kan detta bero på?

Är bliden tagen i ett lite senare moment så har ju hästen börjat fälla ut frambenen för att landa o fäller då ut motsatt sidas ben först map vilken galopp den ska landa i. fäller den ut vänster lite tidigare så landar den i höger galopp.

Är bilden tagen i ett lite tidigare moment så har hästen inte hunnit vika upp det senare benet från marken.

Helt mitt över (om du ser i en serie o de aldrig är parallella) vet jag inte :D

Kan vara så att hästen inte är rak och helt i balans med lika mycket vikt på båda bakbenen när den tar av, att den hoppar lite snett. Låter extra troligt eftersom det alltid är samma som "hänger".

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 852
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 098
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
367
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 784
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka