Handsydd sele

S

Svanhild

Blev så himla glad nu! Ringde en lokal selmakare vi anlitat i många år o frågade vad han tar för att sy en måttanpassad sele till vår NSV i ardennermodell o han svarade 5-6000!:banana: klart det oxå är mycket pengar men jag vet att han använder kanonkvalité på läder o att selen sen passar som en smäck! Ibland kan det va både bättre o billigare att få hantarbete!

Sv: Handsydd sele

Men vad kul!!!
Du får berätta vad du tycker om den sen och visa bilder!

Jag tyckte inte det var farligt dyrt alls, inte med den kvalitén du får. Min sele som jag har till shettisarna skulle kosta 7000:- i kallblods-storlek.
Det kostar ju att ha häst... :D

Japp, jag ska lägga ut bild när jag har fått den men just nu får jag spara pengar:) mamma fick en sele uppsydd av honom för säkert 10 år sedan o den är kanonfin än så jag vet vad jag ger mig in i:)

en riktig sele alltså? lös brösta, järn i däckeln o hela kittet?

han kommer att bli nerringd av de med lite udda strl.

Annars tycker jag nog att ideals för 5000 är värd alla pengar, med snabbkopplingar!

Hrm, *harkel* ja, det är en riktig sele men ingen bröstsele jag talar om här...det är en arbetssele med riktig satbil bågdäckel, baksele, skakelfäsen på olika ställen så man kan köra olika redskap o vagnar med olika höga skaklar o linor, allt man behöver... en komplett loksele. Mycket stabil o kraftig men ändå inte klumpig:)

Låter ju hur bra som helst! :) Och ärligt talat tyckte inte jag 5000:- var så mycket, senaste måttbeställda selen vi köpte gick på 15 000:-...

Ja, 15 000kr kostar det om man frågar den andre selmakaren här o hans selar är i mina ögon både rätt fula o klumpiga:mad: fattar bara inte hur "min" selmakare kan göra så bra jobb för de pengar han tar... när inget annat än Tärnsjöläder duger. Bara det lär ju kosta multum... men men, det där har jag funderat på i många år o inte kommit på nått svar på än så jag lär inte göra det framöver heller:crazy:

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i en hyresrätt idag, har gjort sedan jag flyttade hemifrån och har ingen erfarenhet vare sig av bostadsrätt eller egen villa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 606
Senast: Gabbi
·
Körning Har lite småplaner på att ta upp körningen med min connemara. Han kördes när jag köpte honom av uppfödaren för 5år sedan men sen dess...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: agtatoon
·
N
Gravid - 1år ...gjorde jag ett gravtest och det visade positivt typ innan jag ens kissat klart!! Ringde genast min sambo och berättade, som...
Svar
10
· Visningar
1 585
Senast: Copcorn
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24