Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frågan känns lite dum men här kommer den!
Får man handskriva kontrakt och sådant, till exempel vid köp av fastighet?
Att skriva på dator är väl tydligare och förenklar fler kopior osv.
Frågan känns lite dum men här kommer den!
Får man handskriva kontrakt och sådant, till exempel vid köp av fastighet?
Att skriva på dator är väl tydligare och förenklar fler kopior osv.
Det finns vissa formkrav på hur ett kontrakt gällande fastighet ska vara utformat. Men vad jag känner till så innebär det inte att det måste vara skrivet på maskin. Dock måste det finnas 2 likadana exemplar och det är mycket lättare att få till via dator.
Du kan hitta ett kontrakt att använda eller ha som grund till eget på:
http://www.villaagarna.se/Radgivning/Mallar-avtal/Avtalsmallar/Forsaljning-av-fastighet/
Jag förstår inte varför den inte fungerar, den gör det om jag trycker på den.Länken verkar inte funka
Kl
Hade tänkt starta liknande tråd, hoppas det går bra att jag ställer frågan här! Om man ska sälja en lgh, för under 100,000kr, kan man då skriva helt eget kontrakt (eller låna från nätet) eller måste man blanda in bank eller så?
Länken verkar inte funka
Kl
Hade tänkt starta liknande tråd, hoppas det går bra att jag ställer frågan här! Om man ska sälja en lgh, för under 100,000kr, kan man då skriva helt eget kontrakt (eller låna från nätet) eller måste man blanda in bank eller så?
Konstigt för mig funkar den inte, men får googla@Hjartagna och @Fille, länken funkar när jag klickar på den.
Ansöker man först innan man skriver papper?Vid överlåtelse av bostadsrätt är det ju viktigt att tänka på ansökan till föreningen, och eventuella begränsningar om köparen inte blir godkänd som medlem.