blue_cat_girl

Trådstartare
Startade min pålle förra måndagen, kändes kanonfin i värmingen, men sedan i loppet efter 600 meter la han helt av....han la in handromsen helt enkelt!!!!!!!!har en fundering kanske han inte hade respekt för kusken, en jätte duktig tjej.. för när peter u, kör honom går det skitra..Eller kanske det är nått annat....några förslag?

Sv: handroms

Måste de ha respekt för kusken för att springa???? :crazy:

Mina springer för att de tycker det är kul, är du säker på att det inte var något fel på hästen?

Jag är väldigt noga med att ta rätt kusk till rätt häst....jag tror handlaget har stor betydelse, inte i respekt, utan mer i feelingen...en het häst ska inte ha en het kusk, en lat häst ska inte ha en trög kusk..men tvärsom går bra :D

Min lilla pålle är otroligt lat och bekväm, han tycker det är roligt men har kanske lite dåligt själv förtronde, kommer han långt ak i fältet lägger han oxå...Hästar lir man inte klok på iland

Så är det med min häst, han felar om det är någon barsk person som sitter i. Nu har jag visserligen bara användt 3 kuskar på han. Men är en väldigt känslig herre i stallet.

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774
Trav Min älskade lilla kokohäst har kommit på att man ska galoppera i starten nu för tiden .. innan ni säger de ena å de andra så; -...
Svar
9
· Visningar
1 821
Senast: Alfred
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·
Hoppning Jaha då har min lilla fina dam debuterat en meter pålokal nivå. Vi har verkligen försökt göra allt rätt. Regelbundna träningar där hon...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix