Handmatning av fåglar

D

Donalds

Hur gör man det egentligen, inte för att jag tänkt testa eller så bara undrar hur det funkar. När tar man dem från föräldrarna? Accepterar föräldrarna att man tar ungarna ifrån dem? :confused: Hur länge brukar man mata dem? Förstår inte riktigt hur det går till...

Jag kan bara förklara hur det är när det gäller nymfkakaduor. Om man handmatar från dag 1 så ska man mata varannan timme i tre dagar, sedan var tredje timme tills den är 7 dagar etc, tills man är nere på 1 gång om dagen.
Tar man en unge från 21 dagars ålder (brukar vara så när man ska handmata för att få dem tama, att mata från dag 1 är korkat, det gör man bara om föräldrarna stöter ut ungen) så matar man den cirka tre gånger om dagen tills man är nere på 1 gång om dagen, sedan så börjar den äta själv.

Jag har för mig att det är lag på att bla nymfkakaduor ska matas av föräldrarna till och med 8 veckors ålder om inte särskilda omständigheter råder.... Men jag är inte helt säker, har för mig att jag har hört/läst det någonstans...

Undulat får handmatas från 6 veckors ålder och nymfar 7 veckor.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 237
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka