Handikappp/distans???

EmblaAsk

Trådstartare
Finns det något i den stilen? Rubriken alltså?? Distansridning för handikappade?

Själv är jag väldigt nyfinen på distans, men jag har en ryggskada som gör att jag inte kan rida mer än max 30 min i stöten 2-3 gånger i veckan.... Skulle vara jättenyffiken på denna ridsportgren, men det är ju inte genomförbart för mig. OBS jag är inte handikappad i den bemärkelsen man vanligen använder ordet, så det vill jag inte utge mig för att vara...!!! Däremot är jag tyvärr handikappad när det gäller ridning....

Nåväl, den jag egentligen tänkte på var om det finns någon möjlighet att kunna vara med, utom tävlan eller så, och KÖRA sin häst... Distanskörning alltså!!! Finns det? Har det disskuterats inom distansvärlden som ett alternativ?

Kan intew mycket om distans så ni får ursäkta min ngt dumma frågor!! ;)

Sv: Handikappp/distans???

Hej! Anklams Ryttars sällskap inbjuder handikappare att rida på vår tävling Greveritten. Ta gärna kontakt med oss eller undertecknad för mer inf och gärna tips hur vi kan bli bättre att komma igång med klasser för handikapp-ryttare. Många hälsningar till er alla ifrån Ylva Johansson 0416-14262. ylva111@msn.com

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka