Handdukar!!!!!

Hera

Trådstartare
Det lär skulla finnas en handduk som är super att torka av hunden med. Har även sett en matta på TV reklam där det ska räcka att hunden går över mattan för att bli torr.

Om ingen vet något om detta var de finns eller om det funkar så mottages alla smidiga tips tacksamt....

Just nu kör jag med trädgårdsslangen, då det bara rinner av grus och lera från min hund. Ta honom genom hallen till duschen är inget alternativ.

Trött på regn och lera (även trött på hund som älskar regn och lera :D )

Sv: Handdukar!!!!!

Kan det vara plutoduken du tänker på? Man blöter duken först och vrider ur, sen torkar man hunden.
Mattan heter något på D har jag för mig. Jag har en liten sån. Vet inte riktigt vad jag tycker om den. Den är väl bra, men är det blött ute och man går ut och in så är den snart blöt. Jag lägger helt enkelt en handduk innanför min dörr, så får hundarna/vi gå på den. Tycker det fungerar lika bra, om inte bättre.

Plutoduken :bow: avgudar jag. Den är faktiskt riktigt riktigt bra. Använder den flera gånger i v nu när hundarna behöver duscha mage och ben.

Duken suger upp nästan allt vatten som finns i pälsen på dem. Jag torkar av dem på ben och mage en gång, sedan vrider jag ur trasan och så torkar jag dem en eller två gånger till och vrider ur. Sedan har jag mer eller mindre torra hundar som får gå vidare in i huset. :)

Tror jag ägde trasan i ett år innan jag använde den. Tidigare blev det våra egna badlakan som åkte fram. Tröttnade fort på att handdukarna snart såg skitiga ut trots att de blivit tvättade och att de alltid var slut när man själv behövde ha någon. Det var då jag tog fram plutoduken och sedan dess är jag fast.

/GA som känner sig som om hon sitter i tv-shop och kränger plutodukar . :angel:

Nej nej, de säljs nog i de flesta djuraffärer. Inte på tv-shop.

Det var bara jag som kände mig som en försäljare med mitt långa positiva inlägg om en liten duk. :D

Aha då ska jag hålla utkik efter den när jag handlar hundmat här näst! Jag har sällan tid att gå runt och titta i hundaffären så det är raka vägen till det jag ska ha och sen kassan, men hjälp den gången de hade byggt om och dessutom hade gömt "vårat" foder ute på lagret... Jag höll på att bli knäpp innan jag hittade någon personal...

ja gick inte den reklamen på tv för nåra år sedan.

Bla så kom den in nån med jätte leriga fötter stälde sej på matan och gick sedan ner på golvet o voila ....

och hunden kom springandes och där va det inga smutsiga tasszar efter att den sprungit på mattan

Minns inte riktigt, men strax under 100-lappen tror jag.

OJ, hur kunde jag missa en sådan sak! :eek: :eek:

Skulle gå in och söka på pluto duk och så dök det upp bla en butik som sålde dem. De var billga och hade en massa saker för hund. Grejen är att de ligger bara ca 50 från min arbetsplats! :mad: HUR har JAG kunnat missa det???

Jag kan ju varenda hundbutik landet! :cool:

Just ja....cillamuffins. De kostar runt 50-lappen för en stor duk. :D

Jo, egentligen! :idea: Synd att jag inte testade, frostade ju av frysen för några dagar sedan.

En sån måste jag nog åka och köpa... Verkar ju hur smidigt som helst... :)

Plutoduken är samma som de där oranga "mirakel"dukarna de brukar stå på div. mässor och sälja. Suger upp nästan hur mkt vatten som helst. Enda skillnaden är att plutoduken har tryckt sitt namn på dem.

Jag köpte 3st ganska stora för 60 kr på skånemässan för några år sedan. Perfekt både till hundarna och i stallet, för att inte tala om när man skall skinna bilen. :D

Sv: matta...

Mattan du tänker på är säkert Devlonmatta. Man brukar hitta dem i välutrustade mattaffärer. det är samma sort som butiker brukar ha i entren, ibland med logotryck på. Svindyra....

....och jättebra. Hade köpt en liten sån matta tidigare men tappat bort namnet, så tack för tipset. Hittade nu hemsidan (http://www.devlonmattan.com) och kunde se var jag hittade dem här i Skåne.

Nu är det taget ett jättegrepp i plånboken :crazy: och 2st stora Devlonmattor á 800 kr styck inhandlade idag. Lagda i entrén där ytterdörren ofta står öppen när det är skapligt väder och hundarna springer ut och in.

Mattan ligger stadigt med gummibaksida m små nabbar trots att den är tunn och smidig och kan tvättas i maskin.
Nu återstår det bara att lära hundarna att stanna och torka tassarna på mattorna... :angel:

Plutoduken finns i Härmomi-katalogen och i deras webbutik :banana: Tänkte testa den nu när vi får valpar hemma!

Mmmmm en försökskanin (el hund)
Vi vill gärna veta om och hur det har funkat..... :D

Hej jga har hittat en liknande pluto duk som låg i en förpackning hemma på baksidan stod det blöt vrid ur och torka tänkte på plutoduken direkt ja såg den var ganska liten och var meningen att man skulle torka golvet med eller nåt men den funkade utmärkt på våran hund. Så kolla i en vanlig affär där dom säljer städgrejer ni hittar dom närmare och biligare

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
460
Senast: Sel
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 894
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 165
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka