handbojjor till häst?

Sv: handbojjor till häst?

som att springa med byxorna nere :cool:

Senast ändrad av en moderator:

hoppas verkligen att de är det tror att det finns nåt liknande till kameler för att de inte skall springa iväg

"Handbojorna" används när du skall rida ut på en längre tur, typ över några dagar. Då sätter du den på hästens framben= då kan inte hästen sticka iväg, och du kan ha hästen lös runt tältet när du övernattar i skogen.

Har faktiskt sett något liknande "hemmafix" hos en en gång i tiden... lite grymt..

tänkte att det var nåt sånt men stackars häst måste få panik.... skulle jag få iaf

En vane sak - själv så hade jag byggt upp en provisorisk hage till min iallafall om jag skulle ut på långtur.

När jag var i Spanien och klängde runt i bergena..så stötte vi på en hjord med slaktfärdiga hästar...Allihopa hade frambenen i hopsurrade med ett rep (var för sig naturligtvis ;)....inte var det kul att se, men dom hoppade fram himla bra ändå...

Och vad är det här (samma sida)? Variant motsvarande entömsbett? Kommer att tänka på stackelhalsband på hund. :eek:

ser ut som någon slags vettskiva som skall ge obehag om hästen vill gå åt fel håll

kan väl vara bra på hästar som inte tål sporrar men man måste ha dem som tex dressyrtävling

jao, men sporren är juh inte själva bågen runt foten utan pinnen som sitter på, tror inte var får tävla med dessa sporrläda stålbågar.. =( jäkligt meningslösa, skulle aldrig betala 11 dollar för dom heller.. *lol*

och en ryttare som kan rida med sporrar låter inte sporrarna nudda hästen förrens det behövs, dsv inte alls om hästen blir gaaaaaalen av sporrar..

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag undrar vad för utrustning man kan köpa när man inte har egen häst och rider nästan aldrig? Jag har redan bland annat ryktväska...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: Modest
·
Utrustning Hej! Vad har ni för utrustning på era HSS hästar? Headshaking syndrom Jag söker just nu de absolut bästa nosnäten som finns! Nån som...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: ylvalill
·
Utrustning Viss utrustning passar ju inte bra utseendemässigt på alla hästar. Vissa är jätte fina i "svängda" pannband medan vissa inte alls passar...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Tycker att det är dags för en ordentlig utrustningstråd! Frågeställningen lyder som följer: Vad har din för utrustning? Vad för har den... 2
Svar
30
· Visningar
3 291
Senast: saraee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka