Handavtryck - tips önskas!

Lady_Morgaine

Trådstartare
Vi tänkte vi skulle göra ett avtryck av knyttets lilla hand och fot. Tänkte inte att det skulle bli några problem... vad fel jag hade:grin:!

Vi testade först med vattenfärg.... det vart lite för "smetiga" avtryck.
Då testade vi med fingerfärg, de vart ganska bra, men lite för "tjocka" så man ser inte linjerna i handflatan osv utan bara en hand utan mönster helt enkellt...
Då kom vi på att testa med ritkol:idea:, men... det var stört omöjligt att rita med kolet i handen, det fäste inte alls :confused:

Så.. nu behövs tips, hur gör man ett handavtryck på en liten?? Ett avtryck där fingerleder och de större linjerna i handflatan syns....

Hoppas, hoppas ni har tips att komma med:D ?!

Sv: Handavtryck - tips önskas!

Vattenfärg med väldigt lite vatten?

När de är små så är de iallafall stilla, iallafall var min knatte det vid 10 dagar då jag gjorde hennes första avtryck. Men när jag gjorde handavtryck på min då knappt ettåring (samma unge, alltså), och satan i gatan, vi hade vattenfärg i hela badrummet, golvet, väggarna och hela oss själva, i rött dessutom, såg ut som ett blodbad :angel:

Jag har gjort avtryck till mina tatueringar flera gånger, och jag tycker vattenfärg har fungerat bäst.

Men du måste göra en sex, sju avtryck INNAN det har smetat av sig och avtrycken blir detaljrika och fina. Så testa det, men gör många, många avtryck efter du har målat på. De första blir alltid smetiga.

Jag har gjort avtryck till mina tatueringar flera gånger, och jag tycker vattenfärg har fungerat bäst.

Men du måste göra en sex, sju avtryck INNAN det har smetat av sig och avtrycken blir detaljrika och fina. Så testa det, men gör många, många avtryck efter du har målat på. De första blir alltid smetiga.

Hm.. ja avtrycket är just till en tatuering :D !

Problemet för oss var att de första smetade och på nästa så saknas något finger där färgen tagit slut/torkat eller något :( Men, det är väl bara på´t igen!

Tack för tipsen!

Hi hi vilen syn! Men, det lyckades iaf?

När liten är vaken så är handen hårt ihopknycklad och inte målningsbar... vi passar på nr hon sover djuuuupt :cool:

Tycks vara vattenfärg som gäller då.

har avtryck från mig själv som tycks vara i kol eller liknande, undras hur de är gjorda...??

Hi hi vilen syn! Men, det lyckades iaf?

När liten är vaken så är handen hårt ihopknycklad och inte målningsbar... vi passar på nr hon sover djuuuupt :cool:

Tycks vara vattenfärg som gäller då.

har avtryck från mig själv som tycks vara i kol eller liknande, undras hur de är gjorda...??

Det blev nog lite smetigare än jag önskat, eftersom hon inte var stilla alls, det var ju mycket roligare att leka med färgen förstås.. Men efter ett tiotal försök blev det ett riktigt lyckat försök! :p

Har du använt en svamp till vattenfärgen istället för pensel? Då blir färgen tjockare tycker jag, man kan gnugga runt rätt bra i färgen.

Varför inte gör lite trolldeg som du sedan placerar i en trolldeg. Slätar ut trolldegen och där gör du avtryck av hand och fot eller bara något av dem och sedan häller du gips ovanpå och låter det stelna. Tips är att sätta någon form av sugrör eller pinne i gipset så har du att hänga upp sedan. :cool:

blir ju ännu svårare om man tex vill ha avtryck att tatuera..

smart! det ska jag testa

till TS, Ikea tex har färg som man kan använda (MÅLA täckfärg).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka