Han VANN!!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Pockan
  • Startdatum Startdatum
P

Pockan

Vår plutt vann på Valla i kväll! Var bara tvungen att skriva det. Tjohoo! Förlåt - är bara så GLAD!!! :rofl:
Detta leder till min fråga. Har hållit på med halvblod i ca 20 år så detta med travet är nytt för oss. Vår häst har en SUPER skötare. Vad är brukligt att skötaren får vid bra resultat vid tävling. Vi vill ge honom något men vet inte vad som är brukligt. Snälla hjälp!
MVH / Fia :D :D :D

Sv: Han VANN!!!!

Va kul :bump: :bump:

Visst är trav undeerbart roligt :D

Skötaren kan man ge vad man tycker sjäv är bra...det beror lite också på förstpriset, men mella 100-500 kan man ge...de flesta skötarna blir glada bara man ger NÅT, inte alla är vana att få nåt övht....

Det är generöst av dig att tänka på skötaren tycker jag :love:

Tackar!

Det är faktiskt superkul med trav!!!!! Trodde aldrig att den här "gamla dressyr rumpan" skulle tycka det.
Tycker synd om skötarna. Han gick i sista loppet, sedan skulle de lämna av hästar på vägen hem, han kommer nog inte i säng innan 1 och sedan upp tidigt till en ny dag! De sliter verkligen! Vår skötare är toppen och älskar verkligen sina passhästar, han ligger bakom mycket av framgångarna. Har själv jobbat i stall och det hade varit trevligt med lite uppmuntran då och då. Men vad gör man inte för sin passion - hästar! Ska åka ut med lite uppmuntaran till honom! :D
MVH / Fia

Hoppas man kan sova nu!

Grattis!
Som sagt var kul med trav, idag i alla fall - det kommer en dag imorgon också. Han gick i lopp 10. Det som gör det extra kul är att det är vår första uppfödning! Kanonroligt.
Vi kom tyvärr dit sent så jag såg inte din häst, tyvärr, det hade varit kul!
MVH/Fia

Tårarna rann som vid Niagarafallet! Hoppas ingen av er var där och såg mig. ;) Vet inte varför men tårarna rann! Var väl all spänning. Andra starten, hamnade i dödens - tryckte på lite men fick svar. Trodde det var kört - sen i sista svängen bara drog han ifrån. Har nog aldrig varit så nära massiv hjärtinfarkt!

MVH / Fia

Men vad kul, jättegrattis!!!!

Det är något extra när det är ens egen uppfödning... :bump: :bump: :bump:

/// ghost

Stort Gr_ttis :bow: :bow:

:idea: Vi måste hitta på ngt "kodord" för Grattis så att vi inte blir avstängda här på trav :smirk:

Och vi han åka hem innan eran sprang! Vi harfött upp våran själv oxå så det känns i hjärtat när de springer!

GRATTIS!! :bow: :bow: :bow:

Vist är trav något speciellt!! :D

Ändå tycker jag att i just trav framstår skötare som speciella!! :banana:

Grattis :) !
Det där med dricks är ju lite olika.Men de flesta ägare ger väl det.Även om träningsavgiften är dyr,så kan jag lova att skötare jobbar åtskilliga gratistimmar på din häst...
Om det finns någon standard så är väl 300:- vanligast,nån hundring till vid seger på Valla/V75 :angel: .Vid jul brukar de snälla hästägarna komma med julklappar oxå ;) .

Var det FIRST PHOTO?? Våran kom 6á i det loppet? Sen kom grannens häst 2á i ett lopp som var innan :bump: Han har en häst till start idag oxå, så ja ska in till stallt idag o kolla läget, har en till kval oxå så håller tummarna :banana:

Fast lite tråkigt :devil: så blev kallblodet i måndags rapporterat, i premieloppet.. Valla dommarna är USLA vad det gäller att dömma kallblod tycker jag.. Man ska juh inte behöva åka till gävle för att gå premie juh... :mad:

*Stolt martha*

Min fölmärrs unge vann dagens rätt idag :love: även om jag varken äger eller har fött upp så är jag glad för det....märren är ju dräktig med Den Vackraste :love:

Han var skit bra....drog till ledning efter ett tag (20 i tillägg) och bara joggade in i mål...helt okörd på nytt rek :bow:

förresten så har ju PL haft den i träning förut.....

Härligt med meriterad fölmerza!!!!! :bow: :bow: :bow:

BF,hade sin senaste seger med T.Janson såg jag.......

Skall berätta när jag träffar tjejerna hos PL,på fredag........ :banana:

Jo, han blev ju ganska illa sparkad i vintras hos PL.....nästan så det bara var slakt...men ägarna är trägna :D och den äldre brorsan fanns ju hos Lindberg redan och han blev uppflyttad...TUR. :D

Först av allt, GRATTIS!

Angående dricksen till skötaren tycker jag det är upp till var och en. MEN en hästskötarlön är inte jättefet... Ofta blir det långa dagar och "gratistimmar" i stallet. Om det var min häst skulle jag ge minst 500 kr. Iallfall om inte skötaren fick något sist hästen vann. (Han har väl två raka från debuten nu?) Det finns ju ingen norm eller så men en kompis till mig passade en riktigt kanon som tjänade många miljoner och vann klassiskt lopp. Jag tror hon fick 500 kr i dricks av ägarna EN gång. :eek: Det tycker jag var snålt...

Sen finns det ägare som gett 10 000 kr i dricks efter en V75 vinst. Men då var nog en saftig spelvinst i samband med hästens seger en bidragande faktor. :D

Grattis själv, mycket trevlig häst ni har! Jag spelade på henne - hon såg super ut! :)
Tack för alla snälla svar! Ni är urgulliga!!!! :bow:
Ja det var First Photo, tränaren planerar ny start snart och mina nerver är totalt slut redan. Vet inte om det beror på att det är mer pengar i den här sporten, men jag är toknervös när han ska starta. Har haft halvblod och tävlat i alla år - var ALDRIG så här nervös. Pust!
Vi gav honom 500, skötaren alltså. Det är så svårt tycker jag. Han är så duktig med vår häst att jag skulle kunna ge honom mycket mer, men det är ju svårt.

MVH / En redan nervös Fia

Grattis!! :bump:

Och heeelt underbart med nån som tänker på
skötaren tycker jag! :bow:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 626
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 910
Senast: TinyWiny
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 593
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka