Han töltade!!

Sv: Han töltade!!

Precis! För när allt kommer omkring så skulle han ju heller inte bryta av till trav om det inte vore så att min drivning inte höll. Man blir alldeles blå av att sitta och driva! När man rider själv så har man ingen instruktör som vrålar att man ska sluta maska och driva mera, så det blir lätt så att man inte "orkar". Kanske vore en idé att spela in tränarens röst på mp3'n och ta med den när jag rider? :idea: ;)

Folk som såg dig skulle iallafall undra vad f-n du höll på med :D

Dolores_88 skrev:
Precis! För när allt kommer omkring så skulle han ju heller inte bryta av till trav om det inte vore så att min drivning inte höll. Man blir alldeles blå av att sitta och driva! När man rider själv så har man ingen instruktör som vrålar att man ska sluta maska och driva mera, så det blir lätt så att man inte "orkar". Kanske vore en idé att spela in tränarens röst på mp3'n och ta med den när jag rider? :idea: ;)

Jag brukar sitta och vråla på mig själv:angel: Släpp innertygel, halvhalt, driv halvhalt, plocka, SLÄPP tygel fan, DRIv, halvhalt......TITTA UPP FÖR F-N Kan säga att dom nya i stallet tittar lite underligt ibland och några som stod där innan retade mig och sa att man kunde skriva en bok om det jag sa när jag red.

ASSA: Grattis att det funkar :) Är ju alltid kul när det gör det :)

Jag brukar tänka på vad tränaren sa under lektionen när jag rider,
men jag brukar alltid börja tänka på ngt annat ist.

Sitta och mumla för mig själv och hästen kan jag, men vråla brukar jag däremot inte göra! ;)

jag förstår att dom ibland undrar vad du gör ;D
Men det verkar vara ett bra tips

Dolores_88 skrev:
Sitta och mumla för mig själv och hästen kan jag, men vråla brukar jag däremot inte göra! ;)

Vrålar är något inte jag heller gjort :D

När min mamma var net till Norrköping (förra året) och skulle hämta våran nya häst så berättade hon att när alla hästar kommit ut ur planet så stod dom som i en stor inhägnad och hästarna kände ju inte varandra. Några började tjafsa med varandra men då röt islänningen till och alla hästar vart som småljus, och dom stod blickstilla :), tyvärr så han hon aldrig höra vad det var han skrek. Men skulle ju verkligen vilja veta :D.

Det uttalas så iallafall, sen hur det stavas. :p
tror att det är det är þú på slutet(betyder du :angel: )

Jo kanske det, du kan ju sånt där också ;).
Jag har ju lärt mej "Heitu" av dej också.

Hästarna bryr sig förmodligen inte vem som säger det, utan snarare hur det sägs..

Det tror inte jag heller, man kan ju lika gärna skrika:
MUFFIN :D, eller något annat.

Dolores_88 skrev:

Alltså vråla och vråla om man nu ska märka ord. Vråla gör jag väl inte, men pratar ganska högt ibland:o

Svíþjóð skrev:
Precis, men ska man skrika åt hästen? :angel:

Man kan ju skrika till åt den precis som lärarna gör åt barnen i klassen när dom inte är tysta tex :).

När jag tänker efter kan jag nog säga "LÄGG AV" ibland :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka