Han tar av sig betesreduceraren

KajsaDG

Trådstartare
Har en minis som måste ha betesreducerare, alternativet är liten grushage.
Problemet är att han får av sig den på typ 1 minut. Jag har satt en grimma ovanpå men det hjälpte inte. Några tips?

Problemet är att han får av sig den på typ 1 minut. Jag har satt en grimma ovanpå men det hjälpte inte. Några tips?
Jag gör två flätor i manen som jag fäster ihop ändarna på så det blir som en ögla och så drar jag nackstycķet på betesreduceraren igenom öglan sas.

Det finns om du har greenguard en grimma till den vilket gör att hästen omöjligt nästan kan få av sig grimman. Den fungerade super på min häst.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 019
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 257
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"