trevligtjej86
Trådstartare
Hej alla. Vänder mig till er kloka bukare om vad jag borde göra. Flytta gärna tråden om den hamnat fel. Jo, min häst flytta i slutet av augusti till ett nytt stall. Detta stall har foderautomater i hagen så hästarna ska fodra sig själva. Det tog ett tag innan min häst lärde sig detta. Men är nu inte rädd för att gå in o äta. Dock är han fortfarande ganska försiktig o vill hålla koll på allt runt omkring. Han blev väldigt biten i början. Nu har jag täcke på honom för att skydda honom från att bli biten. Men jag såg på honom idag. Han har insjunkna ögon. Tappat i vikt. Han börjar "sjunka" ihop i bak o även vid manke. Han är även rätt stel i sina rörelser. Han brukar dock kunna vara lite stel men ändå. Han verkar loj o helt slut. Men han gick ändå framåt när jag red lite i ridhuset för att känna hur han kändes. Han har inte feber har kollat det! Vad borde jag göra? Får han inte tillräckligt med mat? Även fast stallägaren säger att han äter alla sina minuter som ingår. Kan tillägga att det är en större lösdrift hästen står på.