Han kliar!

Fiorano

Trådstartare
Min nya söta lilla shetlandsponny håller på att klia sig enormt mycket inne i stallet. Han hade troligen gjort det i hagen också om där fanns något att klia sig på... Men jag har inte listat ut vad det beror på. Jag kan inte se några löss, dessutom kliar han sig så mycket mer än de hästar med löss som jag har träffat på tidigare.
Hur ser man om en häst har soleksem? Jag har tvättat honom med hexocil och smörjt in honom med silverlotion i mankam och svansrot. Vad mer kan jag göra?? Hade visserligen tänkt att hälla på lite switch också om det nu trots allt är små lusar.

Sv: Han kliar!

Kliar han sig i svans och mankam är det nog exem. Skydda honom från knott och håll honom ren. Sök på gamla trådar om exem.

Sv: Han kliar!

Hejsan, vi har haft en shettis och har en shettis som har det.
Det troligtvis en kombination av knott och soleksem, dom kliar av sig man och svans. Finns en trad olika preparat att testa. Men ja anser att ett eksemtäcke i stort sett är enda utvägen. Kostar runt tusenlappen. Men problemet försvinner.

Liknande trådar

Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 395
Senast: Petrow90
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mamma var här i några dagar i förra veckan. Hon hjälpte till med lite av varje. Tyvärr upptäckte jag idag att hon hade städat bort en...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Magiana
·
Hästvård Jag börjar bli desperat!!! Har en shettis som under de 3 åren jag haft henne mer eller mindre tyckt att det varit "skönt" att klia...
2
Svar
21
· Visningar
5 246
Hästvård Lägger in tråden åt en kompis då det är hennes häst det handlar om. Hästen i fråga är en PRE född 2005, importerad från Spanien i...
Svar
5
· Visningar
2 573
Senast: Hoobes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama