A
Atalantha
Eller för att vara helt exakt så är jag inte hundra på att det är just den av mina 3 katter, men just han har alltid haft dille på att kissa i BIA-bäddar oavsett om lådan är ren eller ej. Vi bytte bäddar till hundarna men likförbannat kissade han i dom också, ca 4 gånger på 1 år. Vilka faktorer som har påverkat det beteendet vet jag inte. Kattsanden blivit ofräsch utan att jag märkt det? Han har ju kissat även med nyrensad låda en gång nämligen. Nej jag vet inte, men nu köpte vi i alla fall sprillans nya BIA-bäddar till båda hundarna för ca 2-3 veckor sedan, och inatt hade han kissat i en av dom. Lådorna rensades igår kväll. Som sagt så vet jag inte till hundra att det är han, men dom andra två har aldrig någonsin kissat utanför så jag kan bara anta.
Jag personligen anser att en katt som kissar utanför lådan uppenbart är missnöjd med något. Mitt dilemma är, vad är han missnöjd med? Kan jag inte uppfylla det måste han få flytta till ett nytt hem, för jag kan inte leva med att hålla kvar en katt som inte mår bra. Och jag vill verkligen inte förlora honom. Sen är det inte heller enkelt att hitta nytt hem till ett 3-årigt hankastrat som har tendens att kissa utanför..
Jag tänkte börja med att byta kattsand, för lådornas placering har ingen betydelse för honom. Jag tänker sådan kattsand som luktar gott, hur trevlig är den för katterna, någon som vet? Blir det fräschare för katterna också eller är den bara för människans skull? Det är ju en djungel av kattsand
Sen undrar jag också om någon har tips på vad man kan spruta på hundbäddarna som gör att han (förhoppningsvis) inte kissar där men hundarna ändå vill ligga där? Han är totalt besatt i kattmynta, men stryker jag det där så kommer vi aldrig kunna slita honom därifrån. Han försvarar sin kattmyntestrumpa med sitt liv
Usch, förlåt för en lång och snurrig tråd, men jag är så rädd att behöva göra mig av med min älskling :'(
Jag personligen anser att en katt som kissar utanför lådan uppenbart är missnöjd med något. Mitt dilemma är, vad är han missnöjd med? Kan jag inte uppfylla det måste han få flytta till ett nytt hem, för jag kan inte leva med att hålla kvar en katt som inte mår bra. Och jag vill verkligen inte förlora honom. Sen är det inte heller enkelt att hitta nytt hem till ett 3-årigt hankastrat som har tendens att kissa utanför..
Jag tänkte börja med att byta kattsand, för lådornas placering har ingen betydelse för honom. Jag tänker sådan kattsand som luktar gott, hur trevlig är den för katterna, någon som vet? Blir det fräschare för katterna också eller är den bara för människans skull? Det är ju en djungel av kattsand