Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

(Katrineholms Kuriren)
Helmut Tscharnke har skrivit till statsminister Fredrik Reinfeldt. Han oroar sig för att hans skola för hästterapeuter ska behöva läggas ner och att ett 100-tal elever har utbildat sig till ett yrke som de inte längre får utöva. - Om förslaget går igenom packar jag ihop och flyttar till Nice, säger rektorn för Svensk Hästterapitutbildning, Helmut Tscharnke.

http://www.kkuriren.se/kkuriren/standard_artikel.php?id=66192&avdelning_1=101&avdelning_2=101
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

Har akupunktur någonsin varit tillåtet att sätta förutom för veterinärer?
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

Japp! man får dock inte injicera utan veterinär bakom ryggen.
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

Sist jag kollade upp ämnet så fick man inte utöva nån typ av "pentration" av huden om man inte var utbildad inom den klassiska medicinen. Men det var visserligen ett tag sedan.
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

Och alla vi som sprutar våra hästar själva med t ex penecillin och b-vitamin? Det kan knappast vara olagligt?
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

Men det är ju på veterinärs inrådan, det är lite skillnad än att göra det på "eget bevåg" som alternativare gör.

När jag var yrkesverksam så fick man alltid börja med att informera hästägarna att om nåt skulle gå fel med nålarna så gick det inte på hästförsäkringen utan på min ansvarsförsäkring. Och jag är ganska säker på att på den tiden hade veterinärerna ensamrätt på akupunkturen, men det var som sagt ett antal år sedan.
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

(Katrineholms Kuriren)
Helmut Tscharnke har skrivit till statsminister Fredrik Reinfeldt. Han oroar sig för att hans skola för hästterapeuter ska behöva läggas ner och att ett 100-tal elever har utbildat sig till ett yrke som de inte längre får utöva. - Om förslaget går igenom packar jag ihop och flyttar till Nice, säger rektorn för Svensk Hästterapitutbildning, Helmut Tscharnke.

http://www.kkuriren.se/kkuriren/standard_artikel.php?id=66192&avdelning_1=101&avdelning_2=101

skulle vara kul om man fick veta om han fick nåt svar på brevet :D
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

vet nån hur det gick??
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

skulle vara kul om man fick veta om han fick nåt svar på brevet :D

Frågan är om Reinfeldt är rätt person. Vad kan han om detta? Bryr han sig?

Det är nog bättre att skriva till Eskil Erlandsson i så fall.
 
Sv: Han har skrivit till Reinfeldt för att rädda unik utbildning

ja, det skulle vara kul att få veta hur det gick.
själv har jag mailat katrineholmskuriren och frågat om de kan skriva nått om hur det gick :p
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Katrineholms Kuriren) KY-myndigheten stoppar Helmut Tscharnkes hästterapeututbildning i Katrineholm. På grund av att ingen...
Svar
0
· Visningar
1 012
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Katrineholms Kuriren) Det är bäddat för hästfest i tre dagar vid Segersjö herrgård i Lännäs när SM i fälttävlan ska avgöras. Tre dagar...
Svar
0
· Visningar
656
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Katrineholms Kuriren) Att få en häst att springa snabbt och hoppa högt tillhör kanske de mer publikvänliga hästsporterna. Men att få...
Svar
0
· Visningar
727
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Katrineholms Kuriren) Den svarte hingsten Gandalf galopperar snabbt över gröngräset. Ett svart emblem pryder ryttarens bringa. Mot det...
Svar
0
· Visningar
1 026
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp