Han friade, då stack alla mina vänner

Det tror jag folk bara gör om personen inte längre är intresserad av en. Eller bara pratar om sin man eller inte kan ses utan sin man.

Men inte blir man sur för att folk gifter sig annars?
Bli sur skulle inte jag vilja säga, men är det vänner som själva är singlar eller i lösare relationer blir det väl inte samma om någon gifter sig?

Det vore inte mer än rätt tycker jag! Faktiskt så förväntar jag mig inget mindre för jag tänker minsann inte umgås med någon Fru Spanjor Mvh avundsjuk för att jag inte ens är förlovad!
Givetvis är du avundsjuk. Jag har blivit utvald på ett sätt som du inte har. Jag har blivit bekräftad av en man, något som nu äter upp dig inifrån av bitterhet och avundsjuka.

Givetvis kan vi inte fortsätta vara vänner.

Bli sur skulle inte jag vilja säga, men är det vänner som själva är singlar eller i lösare relationer blir det väl inte samma om någon gifter sig?
Varför skulle en singeltjej ha problem med att en vän gifter sig? Vad gör det för skillnad för en vänskap om någon är gift, förlovad eller "bara" i en relation? Vad gör det för skillnad för en person att vara gift mot att vara förlovad eller "bara" i en relation?

Jag förstår verkligen inte.

Menar du att själva det faktum att någon gifter sig är så avgörande för umgänget med vännerna?

Så till den grad är det väl inte rimligt att vad som sker i en relation - förhållandet - präglar andra relationer - vänskaperna? Jag känner inte igen det alls, och som @niphreil skriver, så har jag knappt ens koll på vilka av mina vänner som är gifta och vilka som inte är det (av de som lever tillsammans med någon).

Eftersom man far spekulera fritt ska jag vara lite negativ da.

Allt ser ut att ha gatt valdigt fort. Ni har gift er efter att ha kant varandra ett halvar? Det ar valdigt konstigt for mig personligen (vet inte hur det ar med dina vanner dock). Kanske ser de nagot som du helt missar eftersom du ar forblindad av den har karleken helt enkelt.
De kanske tycker att du kastat dig handlost in i nagot korkat och helt enkelt gett upp eftersom du inte lyssnar pa det orat, inte tar hintarna osv.

Ber om ursäkt för fånigt off topic, men jag kan inte hjälpa det: jösses vad svårt jag hade att räkna ut vad det stod! :o
I vanliga fall brukar jag inte ha några större problem att läsa de som skriver utan svenska bokstäver, men här körde jag totalt fast i ordet "karl". Karl-vaddå? Hade någon autokorrekt varit framme och ändrat något till "eken", vad kunde det vara? Karl... sloken!? :idea: :banghead:

Sorry.

Är inne på samma spår som @sillysinta Du kanske inte är direkt medveten om det, men de kanske har försökt hinta om det?

Kan dra en parallell till min egen bekantskapskrets.
Nära vän träffade 15 år äldre man med barn sen tidigare förhållande. Hon gick så upp i att vara någon slags extramamma att hon helt enkelt slutade ta initiativ för något annat än att leka med barnen (5 och 13 år). För att inte såra modern, som visserligen bodde i samma stad och hade huvudsaklig vårdnad om barnen, slutade hon dricka öl och whiskey. Modern hade en familjemedlem med alkoholproblem, så min kompis ville inte längre följa med till krogen eller provsmakningar, trots aft det varit "vår grej" i flera år. Hon har aldrig tidigare varit så noga med vad andra människor tänker, så att hon helt plötsligt gav upp något hon gillat för någon som inte ens är direkt involverad i hennes liv.. Det var inte samma person som jag varit så nära vän med i alla år!
Min kompis själv var inte medveten om att hon förändrats så och åsidosatt mig som sin vän förrän jag helt enkelt sa vad jag kände. Det sved rejält hos oss båda och vi har inte träffats sen dess.. Tyvärr är det så ibland,

Varför skulle det inte vara samma? Hur skulle det förändras? Har du själv valt bort vänner för att de gift sig?
Dessutom så har väl de flrsra varit sambo innan de gifter sig så då är det väl ingen förändring

Senast ändrad:
Givetvis är du avundsjuk. Jag har blivit utvald på ett sätt som du inte har. Jag har blivit bekräftad av en man, något som nu äter upp dig inifrån av bitterhet och avundsjuka.

Givetvis kan vi inte fortsätta vara vänner.

Varför skulle en singeltjej ha problem med att en vän gifter sig? Vad gör det för skillnad för en vänskap om någon är gift, förlovad eller "bara" i en relation? Vad gör det för skillnad för en person att vara gift mot att vara förlovad eller "bara" i en relation?

Jag förstår verkligen inte.
Även jag som aldrig träffat dig blir faktiskt sur och avundsjuk.
Men du vet... Kvinnors högsta önskan är ju att gifta sig.
Och dessutom kan ju inte kvinnor hålla sams.
Så det är ju inte då konstigt..

Även jag som aldrig träffat dig blir faktiskt sur och avundsjuk.
Men du vet... Kvinnors högsta önskan är ju att gifta sig.
Och dessutom kan ju inte kvinnor hålla sams.
Så det är ju inte då konstigt..
Sant. Du är uppenbart smartare än vad jag är, dvs lite mindre kvinnlig. Säkert därför du inte ska gifta dig.

Varför skulle det inte vara samma? Hur skulle det förändras? Har du själv valt bort vänner för att de gift sig?
Dessutom så har väl de flrsra varit sambo innan de gifter sig så då är det väl ingen förändring

Men i det här fallet var det ju inte så utan de träffades, flyttade ihop och gifte sig under loppet av bara några månader. Konstigt vore det väl om inte ts liv också förändras ganska mycket, tid att träffa vänner osv. Är vännerna också i samma livssituation kan det bli det motsatta, med parmiddagar, barn som leker ihop och en mängd gemensamma familjeintressen som gör att kontakterna blir tätare istället för som nu mera sällan och därför antog eller egentligen frågade jag hur vännernas situation är om de också är i par.

Just själva giftermålet i säg har väl ingen betydelse, mer än möjligen att det signalerar en permanent förändring.

Men i det här fallet var det ju inte så utan de träffades, flyttade ihop och gifte sig under loppet av bara några månader. Konstigt vore det väl om inte ts liv också förändras ganska mycket, tid att träffa vänner osv. Är vännerna också i samma livssituation kan det bli det motsatta, med parmiddagar, barn som leker ihop och en mängd gemensamma familjeintressen som gör att kontakterna blir tätare istället för som nu mera sällan och därför antog eller egentligen frågade jag hur vännernas situation är om de också är i par.

Just själva giftermålet i säg har väl ingen betydelse, mer än möjligen att det signalerar en permanent förändring.
Fast det beror ju HELT på hur personen är. Vissa vänner har jag lika mkt kontakt med även om personen gifter sig eller får barn.
Dessutom är det inte bara familj som tar tid. Vissa kan försvinna om de vill lägga sin tid på annat än vänner, det kan vara häst, jobb eller vad som helst.

Dessutom har TS bara en man. Eller har i alla fall inte nämnt barn. Förstår inte hur en man måste innebära att man inte har tid till vänner? Man sitter inte ihop dygnet runt om man inte vill

Funderar lite över att det finns en hel del trådar här på Buke men från andra hållet sas (just nu en om varför en nära vän är en strulmagnet. Nu säger jag ABSOLUT inte att det är fallet med TS, men ofta skrivs det här om att en ny partner är en skitstövel, tex uttryckt sig grovt rasistiskt, försökt hångla upp någon av TS vänner. Återigen jag säger INTE att det är något sådant i det här fallet men man inte vill såra vännen genom att berätta så då väljer man att låta vänskapen svalna och inte träffas så mycket. Om jag var TS skulle jag hugga tag i en vän som hen vet är rak i kommunikationen och be hen att säga som det är, positivt eller negativt. Alternativt acceptera att det nya sociala umgänget är mannens.

Länge sen jag var på buke nu men skulle behöva en utomståendes blick på ett problem jag har

Jag träffade min man i våras. Vi blev väldigt kära, förlovade oss och flyttade ihop snabbt och gifte oss i slutet av sommaren.

Min mans vänner däremot har varit superhärliga och verkligen inkluderat mig trots att jag är en främmande fågel för dem, så en stor kontrast mot mina

Jag vet inte, vad gör man??? Jag har försökt snacka om det men får undvikande svar. Vet inte hur jag ska tolka det? Är det svartsjuka? Avundsjuka? Nåt slags rädsla? HAR jag förändrats/blivit en hemsk människa på några månader utan att jag märkt nåt? Tycker de jag svikit dem på nåt konstigt sätt?

Spekulera fritt :heart

Varför är du en främmande fågel för dom? Är det adelssläkt vs byggarbetare? Känner dina vänner sig obekväma med din mans kultur? Är det anarkister som ska umgås med poliser? Finansvalpar vs personliga assistenter?

Nä - jag tror nog att dom inte gillar din make, eller så var dom aldrig dina vänner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka