Han bara står fastfrusen!

R

rosita

Har en nordis som jag försöker "rätta" till.

Han har fått komma undan med dumheter en längre tid och mycket har jag fått rätt på, men det klurigaste är att vid ridning och tömkörning så plötsligt stannar han bara. Jag har prövat det mesta,backat honom, gjort volter, använt sporrar,spö,väntat ut honom:eek:, lockat o pockat men inget hjälper.:confused:

När han har en annan häst framför går han som en klocka,hur fint som helst, men ensam,nejdå.

Han är hel och frisk och jag tror det är dumheter.
Hur ska jag lösa problemet:confused:

Sv: Han bara står fastfrusen!

Fel forum, pröva på hästhantering.

Personligen skulle jag vänta ut honom. Varje gång.

låter som bristande självförtroende och bristande förtroende för dig.
Men prova på hästhantering istället.

Och ge inte upp-har själv haft med en sån att göra en gång-och det löste sig.

låter som bristande självförtroende och bristande förtroende för dig.
Men prova på hästhantering istället.

Och ge inte upp-har själv haft med en sån att göra en gång-och det löste sig.

Snälla, hur då?:cry:

Håller med om att du kanske ska lägga frågan på hästhantering istället!

Hans stannande antar jag inte har med just körningen att göra utan det är en fungerande metod han tar till i andra situationer med?

Står han lika fastvuxen när du leder honom förbi stället? Annars min allmäna tanke som slår mig är "bråka inte" vill han inte är nåt fel frågan är bara vad. Sitt lugnt o bara vänta, klappa lugnt o beröm minsta steg om så bara ett halvt i rätt riktning. Kanske dryyyyyygt de första gångerna men efter några gånger brukar sånt släppa o problemet är ett minne blott:)

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar