Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KungTulle skrev:Tänker på alla som har hästar som slit och slängvaror, folk köper och säljer och avlivar så fort det inte passar längre. Inte ser dom hästen som sin vän och kamrat!
Hur ofta har jag inte fått höra om mina 2 gamla ponnyer saker som " när ska du avliva honom? Du har ju ingen nytta av honom nu när du är för stor och tung att rida, han är ju så gammal så han kan ju inte prestera.....
Hur kan du ha honom kvar han äter ju så mycket kraftfoder att han blir dyr i drift etc etc. När man berättade för folk att man skulle till hästtandläkaren...- Ska du verkligen kosta på en så gammal häst!"
Men vaddå! Är hästen någotsånär frisk och levnadsglad...varför ska man då ta bort den bara för att den börjar bli litet dyr i underhåll?
Heder till alla som ger sina gamla hästar paybacktime och månar om dem på deras ålderdom!!!!!
/Kung Tulle
Min gamla nordsvensk dog i stallet i går. Ska ringa så att sanitetsslakt kommer och hämtar honom, men undrar om jag själv måste få ut honom ur stallet eller sköter dom om det?
Hur har ni andra fått göra där hästarna har dött inne i stallet?
Tråden är lite drygt 12 år gammal. Bara för info