Hämta häst i LERIG...

L

Lunaedies

hage.. Kommer behöva hämta nyligen anlända sällskapshästen (shire-valack)åt två knappt ett-åriga fölisar, för att motionera honom.. Till saken hör att om jag får med honom vill ju de andra med samt att jag kan inte gå i leran för den suger ner mig totalt och jag vill inte bli nersprungen. :eek:
Har blivit sparkad av den ena fölisen vid ett tillfälle när jag hämtade en annan häst och han busade runt i somras,så lite feg är jag allt....:angel:
När det är kvälls-insläpp brukar ägarna bara öppna så tar sig hästarna in i sina boxar själva.
Det är snart bud på att be ägaran schakta hagarne eller något, för vid "insläpp/utsläppsdelen" så kan man inte gå. Vi har prövat att strö halm och det hjälper litegrann. :crazy:

Hjälp? :idea:
 
Sv: Hämta häst i LERIG...

Jag förstår vad du menar,jag har en,tja,30-40 centimeter hög lervälling i hagen,yummy!:rofl: d e bara på med lårstövlarna och vada!Ja,påsprungen och nerdragen i leran har man ju blivit mer än en gång:crazy: man får akta så man inte drunknar!:p
 
Sv: Hämta häst i LERIG...

Göra en grind åt ett annat håll, som används just för intag. Visst lite längre att gå, men om inte heeela hagen är en stor lerpöl, så är det värt det.
 
Sv: Hämta häst i LERIG...

*fniss* Men jag vet inte om jag så modig som dig...:D
 
Sv: Hämta häst i LERIG...

Vi är inne på tredje grinden.... :cry:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 657
Senast: svea
·
Hästhantering Många ville höra hur det går/gick med lastträningen av denna häst (se tråden om dominanta hästen bland mina trådar). Denna unge (2år)...
2
Svar
25
· Visningar
3 179
Senast: lundborg
·
Träning I somras kändes det som att vi var ett, vi litade på varandra. Vi hade ett samspel som var enormt. Vi hade byggt upp vår relation från...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 036
Senast: martha
·
Hästmänniskan Skriver den här tråden både för att få nerskrivet för- och nackdelar med de olika stallen samt kanske få några fler infallsvinklar av er...
Svar
15
· Visningar
1 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp