Hamsterhjul

Riley

Trådstartare
Någon som har koll på var på nätet man kan hitta större hamsterhjul i icke gnagvänligt material, utan såna här mellanrum som den på bilden nedan?

109906_B.jpg

Sv: Hamsterhjul

Sån där hade jag, drog silvertejp runt om och hällde fin sand på insidan. Det blev faktiskt ganska bra :p

Den tejpen skulle tyvärr inte bli långvarig här är jag rädd. :D Men det var ju en smart lösning, ska ha i åtanke till en annan gång.

Jag hade också ett sådant där hjul. Jag sydde fast en bit från en handduk på insidan, funkade kanon! Fick dock byta ut den 5 ggr under hamsterns liv då han helt enkelt nötte sönder tyget:p

Låter också som en bra grej, men jag kan verkligen inte ha några "onyttiga" gnagvänliga saker i den här buren. :crazy:

Såg på djurmagazinet ett ganska stort hjul med pyttesmå hål i, om du har något djurmagazin nära dig så kolla där.

Den jag såg var ju också i plast, missade att du inte ville ha det.
Men går det inte med plast om dom har något annat att gnaga på?

Nej, de där :devil: gnager på allt som går att gnaga på, hur mycket pinnar och grenar och övriga saker de än har att pyssla med. Tyvärr.

Jahadu det var synd. Men köp något billigt annars, och se hur länge det håller :p

Fast de är väl i plast?

Ja det är i plast, annars hade dom en annan variant av ståltrådshjul med små, små hål i på Djurmagasinet men att ha hål i deras hjul överhuvudtaget är inte att rekommendera eftersom dom kan göra sig illa på dom men jag tror inte att det är någon fara med dessa hjul iallafall.

Det plasthjulet jag visade är inte dyrt, det går på en 50 lapp så du kan testa köpa ett sånt och se om det håller.

Det är inte pengarna jag bryr mig om, utan att djuren inte ska få en massa plast och grejer i magen. Men problemet är förhoppningsvis löst nu, har specialbeställt ett "tefat" från USA som verkar någorlunda säkert. Får se hur det går med det. :)

Aha kan du inte skriva sedan om det fungerar??

Jag har två guldhamstar själv och dom gnager på det mesta men dom har faktiskt gett fan sina hjul fast dom är av plast.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Barret
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar