Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag hade också ett sådant där hjul. Jag sydde fast en bit från en handduk på insidan, funkade kanon! Fick dock byta ut den 5 ggr under hamsterns liv då han helt enkelt nötte sönder tyget
På Djurmagasinet hittade jag dessa hjul, dom är 18 cm i diameter och kan fästas i antingen gallret i buren om du har en gallerbur vill säga annars finns det att köpa till ställningar för nån krona bara.
Ja det är i plast, annars hade dom en annan variant av ståltrådshjul med små, små hål i på Djurmagasinet men att ha hål i deras hjul överhuvudtaget är inte att rekommendera eftersom dom kan göra sig illa på dom men jag tror inte att det är någon fara med dessa hjul iallafall.
Det plasthjulet jag visade är inte dyrt, det går på en 50 lapp så du kan testa köpa ett sånt och se om det håller.
Det är inte pengarna jag bryr mig om, utan att djuren inte ska få en massa plast och grejer i magen. Men problemet är förhoppningsvis löst nu, har specialbeställt ett "tefat" från USA som verkar någorlunda säkert. Får se hur det går med det.
Foder & Strö Nu vet jag inte exakt, men jag skulle uppskatta deras behov till ca 60 Mj och 360 g smrp vardera, utifrån tabeller. Den ena ponnyn är ny...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.