Hamsterfrågor...

FannyN

Trådstartare
Vi ska utöka djurbeståndet igen,den här gången ska vi utöka familjen med en hamster.
Vi vill ha en så kelig och tam som möjligt. Vilken ras passar bäst då? Och vilket kön?
Väldigt tacksam för lite råd.

Senast ändrad:
Sv: Hamsterfrågor...

Art snarare ;) Men guldhamster är nog kanske att rekomendera. Kön spelar ingen roll men guldhamsterhonor kan lukta lite när de löper fast det är något som är induviduellt. Fördelen med dvärghamstrar är att du (oftast) kan ha flera i samma bur så att de har sällskap av varandra om man är en sådan som tycker att alla djur ska ha sällskap :p

Jag röstar på en guldhamster, hane från en uppfödare!

Våra två älsklingar:love:

IMG_0192.jpg

IMG_2173.jpg

Den sorts hamster jag har bäst och mest erfarenhet av är rysk vintervit (även kallad sibirisk).
Har hört att hanar är trevligare än honor, men det ska jag lämna osagt.

En guldhamster röstar jag för, gärna en som är uppfödd hos en uppfödare som Mysgrisens.

Honorna är svårare att få tama än hanarna och dessutom luktar dom APA när dom brunstar.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Luff
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 153
Senast: Googlarn
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 777
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar