hamsterdöd!

W

wewait_90

Min hamster dog igår av helt okänd orsak, inte ens veterinären vet vad som var fel :/
jag hittade henne helt ihopkurad i huset och hon reagerade inte alls när jag tog upp henne. hon rörde väl lite på sig och andades väldigt tungt och sällan men mer var det inte.
Ringde vet. upplysningen (det var mitt i natten) och han sa att det kunde vara en inre blödning, något virus eller vätskebrist. Han sa också att det enda jag kunde göra var att hålla henne varm och ge henne vatten, vilket jag gjorde.
Hon låg mer eller mindre levande i någon halvtimme innan hon dog.

Jag var inne på hamsterföreningens hemsida idag och kollade sjukdommar, men hittade inget som passade. Hon har ju inte varit snorig eller vinglat eller uppträtt onormalt på något sätt innan.

Det jag direkt tänkte på var atthon verkade ha gett upp, hon lixom tynade bort. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att hon dog av ålder, men hon var bara 7 månader...

Någon som har ett förslag till vad det kan ha varit? Vet du nån annan hamster som har dött på liknande sätt??

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har inte vågat skriva någon glad tråd om det här med rädsla att det ska slå fel, men nu har hon varit feberfri i 12 dagar och jag...
Svar
15
· Visningar
1 371
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama