Hamster tråden!!

verrdogan

Trådstartare
Vilka här inne har hamser och vilka sorter har ni.
Själv har jag en chokladbrun guldhamster. Hur lugn och mysig som helst. men hon börjar komma upp iåren lite nu:cry: 3 år gammal.

Va gör ni med era hamstrar. Roliga tips och ideér om hur man kan bygga burar. Gärnamed lite bilder

Allmänntsnack om hamster tråd helt enkelt:)

Sv: Hamster tråden!!

Här kommer några bilder på min tös!
Majken
06-02-04

Såhär bor hon
CIMG3586.jpg

Här sitter hon å trycker i sej maten som hon hade i påsen:)
CIMG3588.jpg

Åh va sät. hon har ju typ samma färg som min. Fast min är lite mer matt i lacken:)

Tiger-Lily (bukedöpt :D)
Guldhamster, naturfärgad, ca 8 veckor gammal. På bilderna 6 veckor. :love:

Photo_21236_655065.jpg

Photo_21236_655066.jpg

Slash
Dvärghamster, enl. djuraffären "Sibirsk dvärghamster" - troligen rysk vintervit. Ca 1 år gammal.

Photo_21236_377475.jpg

Photo_21236_377476.jpg

(hjulet är enbart matplats, det snurrar inte)

Jag har fyra st dvärghamstrar: Molly,Polly,Moltas ock Knut :)
Har tyvärr inga bilder på dom på den här datorn men i morgon kan jag lägga in några!

Jag har haft fyra dvärghamstrar genom åren, men var ett par år sen nu. Funderar dock skarp på att köpa en snart igen :)

Vet dock inte om jag vill ha dvärg - eller gudhamster...
Alla dvärghamtrar i zooaffrerna ser ju typ likadana ut, grå, med svart rand på ryggen. Jag skulle vilja ha någon lite annorlunda färg.
Funderar lite på namn också. Väljer mellan (på en kille) Boris, Malte, Leo, Max eller Love. En tjej har jag dock ingen aning om :confused:

Min lilla tjej :) Lilla Pyret heter hon, kallas mest Pyret. Ca 4 mån.

15796261.jpg

Det är inte samma färg ;)
Sobeln som gul_zebra har är bara dåligt sotad dvs den är lite för "matt" i lacken.
Sobeln kan förväxlas med chokladfärgad för den som inte är så insatt men tittar du på gul_zebras hamster så har hennes hamster creamfärgade ringar runt ögonen.
Sobel är lite speciell hos hamster men det är en creamfärgad hamster som har en eller två gener av umborous dvs en gen som ger mörkare päls.
Din är "bara" vanligt chokladfärgad vilket betyder att den har två anlag av svart och sedan två anlag av det som bleker allt svart till brunt.
Tittar du på gul_zebras hamster så ser du att öronen är grå/svarta. En choklad har bruna öron.
Det är lättare att se skillnad när man har båda färgerna framför sig.

Ah, en Rysk Vintervit dvärgis! Ser ut som en agoutifärgad.

Senast ändrad:

Aha, tack! Här hemma benämns han bara som Fetto:angel:

*skrattar*

Vi hade faktiskt en hanne (samma ras, fast pearlfärgad) som var så stor och bred att vi kallade honom Bobba Fett. När han satte sig på rumpan såg han ut som en stor vit snöboll. :D

Här är två bilder på min sons hamster, som han haft i en vecka. Hon heter nu Camilla och är en dvärghamster, hon är tyvärr ensam men det var en dam som gav oss henne och då var C ensam och hon är 1,5 år , så ingen idé att presentera en kompis.
Hon är en sur och vresig kärring, men söt ändå och hon har en värsting bur, med massor att göra: Sandbad, hängmatta,enormt stort hjul(som hon använder ibland) massa rör som leder till 3 olika våningar och vi lägger mat på de olika våningarna.
Råkar man vara lite högljudd på morgonen så skriker hon högt och länge, samma sak om vi rengör buren eller tar upp henne. Jag tror hon ser otroligt dåligt, så hon skriker i förebyggande syfte, men hon har fina tänder i alla fall, de syns väl, när hon skriker :angel: . Hon bits inte och vill inte gosa! Hon vill bara springa runt i sin bur och kolla, eller sova.:D
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17200000-17209999/640x480/17206117.jpg?0
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17200000-17209999/640x480/17206116.jpg?0

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 193
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 431
Senast: Ajda
·
Däggdjur Efter 4 år utan djur står jag inte uuuut! Så jag har bestämt mig för att skaffa hamster igen. Hade flera stycken (alla i egna burar!)...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama